Λεπτομέρειες σχετικά με τις Επιστροφές Χρημάτων του Ηλεκτρονικού Παραβόλου
Η διαδικασία επιστροφής χρημάτων e-Παραβόλου περιλαμβάνει τις ακόλουθες περιπτώσεις:
Α. Αίτημα επιστροφής χρημάτων από Πολίτη / Συναλλασσόμενο: Στην περίπτωση πληρωμένου e- Παραβόλου που δεν έχει κατατεθεί στο Φορέα (δεν έχει δεσμευτεί από Φορέα).
Β. Αίτημα επιστροφής χρημάτων από το Φορέα. Στην περίπτωση που το e-Παράβολο έχει κατατεθεί στο Φορέα.
Προσοχή:
• Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιστροφή χρημάτων είναι η συμπλήρωση του ΑΦΜ.
• Η ολοκλήρωση της διαδικασίας θα πραγματοποιηθεί μετά από έλεγχο της αρμόδιας Δ.Ο.Υ.
A. Διαδικασία αιτήματος επιστροφής χρημάτων από Πολίτη / Συναλλασσόμενο
Αφορά μόνο τους πιστοποιημένους Χρήστες του TAXISnet.
1) Στην περίπτωση μη κατάθεσης / χρήσης του πληρωμένου e-Παραβόλου ο πολίτης / συναλλασσόμενος επιλέγει κατά την προβολή του παραβόλου «Αίτημα επιστροφής χρημάτων». Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχει συμπληρώσει τον αριθμό τραπεζικού λογαριασμού (ΙBAN) ο πολίτης / συναλλασσόμενος.
2) Η Δ.Ο.Υ. ελέγχει εάν ο πολίτης / συναλλασσόμενος έχει ληξιπρόθεσμα χρέη και είτε συμψηφίζει το ποσό της επιστροφής, είτε το πιστώνει στον τραπεζικό του λογαριασμό.
Προσοχή: Δεν ισχύει για τα παράβολα αυτόματης δέσμευσης τα οποία μπορούν να επιστραφούν μόνο από τον Φορέα.
Β. Διαδικασία αιτήματος επιστροφής χρημάτων από Φορέα
Η διαδικασία ακολουθείται στην περίπτωση μη χρήσης του κατατεθειμένου / δεσμευμένου e- Παραβόλου από το Φορέα.
1) Ο εξουσιοδοτημένος υπάλληλος του Φορέα επιλέγει για το δεσμευμένο παράβολο την «ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΧΡΗΜΑΤΩΝ» και στη συνέχεια την «ΟΛΙΚΗ» ή «ΜΕΡΙΚΗ» ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ (στην περίπτωση μερικής επιστροφής προσδιορίζει και το ποσό των χρημάτων)
2) Ο εξουσιοδοτημένος υπάλληλος καταχωρεί την αιτιολογία επιστροφής του e-Παραβόλου.
3) Το δεσμευμένο e-Παράβολο εμφανίζει στην «κατάσταση επιστροφής» την ένδειξη «ΟΛΙΚΗ» ή «ΜΕΡΙΚΗ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ» και το ποσό επιστροφής.
4) Μετά από έλεγχο και σε συνεργασία με το Φορέα, η επιστροφή των χρημάτων προωθείται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.
5) Η Δ.Ο.Υ. ελέγχει εάν ο πολίτης / συναλλασσόμενος έχει ληξιπρόθεσμα χρέη και είτε συμψηφίζει το ποσό της επιστροφής, είτε το πιστώνει στον τραπεζικό του λογαριασμό, εφόσον έχει δηλωθεί ο IBAN. Σε άλλη περίπτωση, ο πολίτης / συναλλασσόμενος πρέπει να προσέλθει στη Δ.Ο.Υ. για να δηλώσει τον τραπεζικό του λογαριασμό.