Συχνές ερωτήσεις - απαντήσεις για την εφαρμογή myInfo
1. Σχετικά με την εφαρμογή "myInfo";
Η εφαρμογή myInfo δίνει σε κάθε πολίτη τη δυνατότητα να ελέγχει και να επιβεβαιώνει τα προσωπικά του στοιχεία, όπως τηρούνται στα βασικά μητρώα του Δημοσίου. Με αυτόν τον τρόπο, εξασφαλίζεται η ορθότητα και η συνέπεια των στοιχείων του στα βασικά μητρώα. Επιπλέον, η ηλεκτρονική εφαρμογή myInfo αποτελεί το βασικό εργαλείο για την έκδοση Προσωπικού Αριθμού από τους πολίτες.
2. Ποιο είναι το αντικείμενο της εφαρμογής myInfo;
Μέσω της εφαρμογής μπορείτε να:
- επιβεβαιώσετε τα ταυτοποιητικά σας στοιχεία προκειμένου να ενημερωθούν αυτόματα τα βασικά μητρώα της δημόσιας διοίκησης με τα έγκυρα κατά νόμο προσωπικά σας στοιχεία και τυχόν μεταβολές που προκύπτουν εφεξής.
- να επιβεβαιώσετε τα ταυτοποιητικά στοιχεία των ανήλικων μελών της οικογένειάς σας
- να υποδείξετε τα ορθά στοιχεία σας σε περίπτωση λάθους
- να εκδώσετε Προσωπικό Αριθμό για εσάς και τα προστατευόμενα μέλη σας.
3. Πώς μπορώ να συνδεθώ στην εφαρμογή myInfo;
Μπορείτε να συνδεθείτε στην εφαρμογή myInfo μέσω του gov.gr αρκεί να διαθέτετε προσωπικούς κωδικούς - διαπιστευτήρια της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (κωδικοί TAXISnet) και να έχετε εγγραφεί στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ).
Για να εισέλθετε στην εφαρμογή θα χρειαστείτε:
- τους προσωπικούς σας κωδικούς πρόσβασης
- το κινητό που έχετε καταχωρίσει στο ΕΜΕπ, όπου θα σας αποσταλεί κωδικός μιας χρήσης (ΟΤΡ), τον οποίο θα εισάγετε στο αντίστοιχο πεδίο
4. Δεν λαμβάνω κωδικό μιας χρήσης OTP
Αρχικά, βεβαιωθείτε ότι έχετε καταχωρίσει τον αριθμό του κινητού σας τηλεφώνου στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ).
Στη συνέχεια δοκιμάστε τα παρακάτω:
- Επιβεβαιώστε ότι το κινητό σας είναι εντός δικτύου κινητής τηλεφωνίας
- Επανεκκινήστε τη συσκευή σας. Σε περίπτωση που είχατε ζητήσει τη διαδικασία έκδοσης OTP περισσότερες από μία φορές, χρησιμοποιήστε το OTP που λάβατε πιο πρόσφατα. Αν το πρόβλημα παραμένει επαναλάβετε την προσπάθεια εισόδου για επανέκδοση OTP.
5. Η σύνδεση μου με την εφαρμογή myInfo διακόπηκε. Για πόση ώρα μπορώ να κάνω χρήση της εφαρμογής;
Η σύνδεση με την εφαρμογή διακόπτεται αυτόματα, αν δεν κάνετε κάποια ενέργεια για 30 λεπτά.
6. Ποια στοιχεία ενημερώνονται μέσω της εφαρμογής myInfo;
Τα φυσικά πρόσωπα δύνανται να επιβεβαιώσουν ή να ενημερώσουν τα ταυτοποιητικά τους στοιχεία καθώς και τους αναγνωριστικούς αριθμούς με τους οποίους έχουν ταυτοποιηθεί στο Μητρώο Πολιτών (δήμος εγγραφής), στο Φορολογικό Μητρώο (ΑΦΜ), στο Εθνικό Μητρώο ΑΜΚΑ-ΕΜΑΕΣ (ΑΜΚΑ) και στο Μητρώο Δελτίων Ταυτότητας (ΑΔΤ). Με την επιβεβαίωση, γίνεται αυτόματη ενημέρωση για την ορθή αναγραφή των προσωπικών στοιχείων (επώνυμο, όνομα, πατρώνυμο, μητρώνυμο, ημερομηνία γέννησης) σύμφωνα με τη δημοτολογική εγγραφή. Ενημερώσεις που αφορούν στον τρόπο αναγραφής των προσωπικών του στοιχείων ή της ημερομηνίας γέννησης στην εγγραφή του προσώπου στο Μητρώο Πολιτών, θα χρειαστεί να υποβληθούν στο αρμόδιο ληξιαρχείο ή δημοτολόγιο.
7. Πώς επιβεβαιώνω την ορθότητα των στοιχείων μου;
Αφού ελέγξετε και συμφωνείτε με την ορθότητα των στοιχείων σας, επιλέγετε "Σωστό" σε κάθε εγγραφή και στη συνέχεια ολοκληρώνετε την επιβεβαίωση των στοιχείων σας υποβάλλοντας υποχρεωτικά την υπεύθυνη δήλωση που διαμορφώνεται αυτόματα με βάση τις επιλογές σας.
8. Πώς μπορώ να ενημερώσω ορθά τα στοιχεία ταυτοποίησης που εμφανίζονται στην πλατφόρμα myInfo, σε περίπτωση που παρατηρήσω αποκλίσεις ή λάθη;
Σε περίπτωση διαφωνίας με ένα ή περισσότερα στοιχεία σας, επιλέγετε "λάθος" κάτω από την εν λόγω εγγραφή και συμπληρώνετε το σωστό. Στη συνέχεια υποβάλετε υποχρεωτικά την υπεύθυνη δήλωση για την ορθότητα των στοιχείων που υποδείξατε. Το σύστημα εκτελεί άμεσα σειρά ελέγχων της ορθότητας των τιμών που υποδείξατε. Εφόσον επαληθευθεί η ορθότητα των στοιχείων, θα ενημερωθεί η εικόνα ταυτοποίησης και θα πρέπει να την επιβεβαιώσετε για την ολοκλήρωση της διαδικασίας.
9. Τι συμβαίνει αν δεν γνωρίζω τον αριθμό οικογενειακής μερίδας και τον αριθμό μέλους μου σε περίπτωση διόρθωσης στοιχείων δημοτολογικής εγγραφής;
Δεν απαιτείται συμπλήρωση και επιβεβαίωση του αριθμού οικογενειακής μερίδας και του αριθμού μέλους. Αρκεί η επιλογή και επιβεβαίωση του δήμου, στον οποίο είστε εγγεγραμμένος/η και των προσωπικών σας στοιχείων, όπως αυτά αναγράφονται στη δημοτολογική σας εγγραφή
10. Τι συμβαίνει αμέσως μετά την υποβολή της υπεύθυνης δήλωσης επιβεβαίωσης των στοιχείων μου;
Με την υποβολή της υπεύθυνης δήλωσης επιβεβαίωσης των στοιχείων σας ενημερώνονται οι αρμόδιες υπηρεσίες τήρησης των αντίστοιχων Μητρώων και αποκτάτε τη δυνατότητα έκδοσης Προσωπικού Αριθμού. Στο εξής κάθε φορά που πραγματοποιείται μεταβολή των στοιχείων σας στο δημοτολόγιο, τα επικαιροποιημένα στοιχεία προωθούνται εκ νέου χωρίς να απαιτείται κάποια ενέργεια από εσάς. Επιπλέον, μπορείτε να προχωρήσετε στη διαδικασία επιβεβαίωσης στοιχείων και έκδοσης Προσωπικού Αριθμού για τα ανήλικα προστατευόμενα μέλη της δημοτολογικής σας εγγραφής.
11. Τι συμβαίνει αν τα στοιχεία που υποδείξω ως ορθά, δεν επαληθευθούν από τους ελέγχους του συστήματος;
Δημιουργείται αυτομάτως από το σύστημα ένα αίτημα προς εξέταση από το αρμόδιο τμήμα της ΓΓΠΣΨΔ. Ο αριθμός του αιτήματός σας εμφανίζεται στην εφαρμογή, ενώ ταυτόχρονα ενημερώνεστε μέσω των στοιχείων επικοινωνίας (sms/ email) που έχετε δηλώσει στο Ε.Μ.Επ τόσο για την υποβολή του αιτήματος όσο και για το αποτέλεσμα εξέτασης του.
12. Τι είναι ο Προσωπικός Αριθμός και πως σχηματίζεται;
Ο Προσωπικός Αριθμός είναι ένας δωδεκαψήφιος αλφαριθμητικός κωδικός ο οποίος ταυτοποιεί μοναδικά το φυσικό πρόσωπο στις συναλλαγές του με το Δημόσιο . Αποτελείται από (με σειρά εμφάνισης): - δύο ψηφία (αριθμούς ή κεφαλαία γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου που έχουν ομόγραφα στο λατινικό αλφάβητο) τα οποία επιλέγει ο πολίτης - έναν χαρακτήρα ελέγχου που παράγεται αυτόματα και ελέγχει την εγκυρότητα του αριθμού και - τα εννέα ψηφία του ΑΦΜ που διαθέτει το φυσικό πρόσωπο.
13. Πώς μπορώ να εκδώσω Προσωπικό Αριθμό για προστατευόμενο μέλος;
Προκειμένου να εκδώσετε Προσωπικό Αριθμό για το ανήλικο προστατευόμενο μέλος, απαιτείται να έχετε επιβεβαιώσει τα δικά σας στοιχεία μέσω της εφαρμογής myInfo, να επαληθεύεται η σχέση σας με το προστατευόμενο μέλος και το προστατευόμενο μέλος να διαθέτει ΑΦΜ. Εναλλακτικά, μπορείτε να προχωρήσετε στην έκδοση προσωπικού αριθμού ανηλίκου με φυσική παρουσία στο ΚΕΠ ή σε έμμισθη Προξενική Αρχή, προσκομίζοντας τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.
14. Είναι υποχρεωτική η έκδοση Προσωπικού Αριθμού;
Όπως ορίζεται με την παρ. 2 του άρθρου 11 του ν. 4727/2020 (Α'184) καθώς και την παρ. 5 του άρθρου 2 του πδ 40/2025 (Α'67), ο Προσωπικός Αριθμός χορηγείται υποχρεωτικά σε κάθε πρόσωπο που δικαιούται Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) ή Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (Α.Μ.Κ.Α.), σύμφωνα με τη φορολογική και ασφαλιστική νομοθεσία αντίστοιχα
15. Έχω εκδώσει μια φορά Προσωπικό Αριθμό. Μπορώ να τον αλλάξω και να προχωρήσω στην έκδοση νέου;
Ο Προσωπικός Αριθμός χορηγείται μια φορά, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 11 του ν. 4727/2020 (Α'184), καθώς και την παρ. 4 του άρθρου 2 του πδ 40/2025 (Α' 67) και είναι πάντα διαθέσιμος στην εφαρμογή myinfo.
16. Γιατί απαιτείται η έκδοση Προσωπικού Αριθμού;
Ο Προσωπικός Αριθμός εκδίδεται υποχρεωτικά και χρησιμοποιείται στην επαλήθευση της ταυτότητας των προσώπων στις συναλλαγές τους με τους φορείς του δημόσιου τομέα.
17. Δε μπορώ να εκδώσω Προσωπικό Αριθμό για το ανήλικο προστατευόμενο μέλος
Βεβαιωθείτε ότι έχετε επιβεβαιώσει τα στοιχεία σας, ότι ανήκετε στην ίδια ή συσχετιζόμενη δημοτολογική μερίδα με το προστατευόμενο μέλος και ότι το ανήλικο προστατευόμενο μέλος διαθέτει Αριθμό Φορολογικού Μητρώου.
18. Υπάρχει άλλος τρόπος διόρθωσης των προσωπικών μου στοιχείων και έκδοσης Προσωπικού Αριθμού πέραν της ψηφιακής υπηρεσίας myInfo, όπως αυτή παρέχεται μέσω του gov.gr;
Μπορείτε να επιβεβαιώσετε τα στοιχεία σας και να προχωρήσετε στην έκδοση Προσωπικού Αριθμού απευθυνόμενοι στο ΚΕΠ ή την έμμισθη Προξενική Αρχή της περιοχής σας.
Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να προσκομίσετε:
- Αν είστε Έλληνας/Ελληνίδα πολίτης, δελτίο ταυτότητας ή σχετική προσωρινή βεβαίωση της αρμόδιας αρχής ή εν ισχύ διαβατήριο ή άδεια οδήγησης ή ατομικό βιβλιάριο υγείας
- Αν είστε πολίτης κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το ισχύον δελτίο ταυτότητας ή το διαβατήριο της χώρας σας
- Αν είστε πολίτης τρίτης χώρας, το ισχύον διαβατήριο και άδεια διαμονής που έχει εκδοθεί δυνάμει του ν. 4251/2014 (Α’ 80) και του πδ 106/2007 (Α’ 135) και είναι σε ισχύ ή άλλο έγγραφο βάσει του οποίου επιτρέπεται η είσοδός σας στη χώρα ή τα έγγραφα που έχουν εκδώσει οι αρμόδιες ελληνικές αρχές
19. Εισάγω τον κωδικό μιας χρήσης (ΟΤΡ) και δεν μπορώ να εισέλθω στην υπηρεσία myInfo
Ο κωδικός μιας χρήσης (OTP) που λαμβάνετε παραμένει ενεργός για πέντε (5) λεπτά από τη χρονική στιγμή της παραγωγής του. Σε περίπτωση που παρέλθουν τα πέντε (5) λεπτά θα πρέπει να επαναλάβετε τη διαδικασία εισόδου στην εφαρμογή myinfo.
20. Υπάρχουν περιπτώσεις που εξυπηρετούνται αποκλειστικά σε Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) ή έμμισθες Προξενικές Αρχές;
Μπορείτε να απευθύνεστε στο ΚΕΠ ή την έμμισθη Προξενική Αρχή της περιοχής σας στις εξής περιπτώσεις:
- αν δεν διαθέτετε πιστοποιημένο κινητό στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ. )
- αν επιθυμείτε να επιβεβαιώσετε τα στοιχεία ή να εκδώσετε Προσωπικό Αριθμό για ανήλικα μέλη της οικογένειας σας με τα οποία δεν ανήκετε στην ίδια ή σε συσχετιζόμενη δημοτολογική μερίδα
- αν επιθυμείτε να επιβεβαιώσετε τα στοιχεία ή να εκδώσετε Προσωπικό Αριθμό για πρόσωπα που τελούν υπό τη δικαστική σας συμπαράσταση
- εφόσον δεν διαθέτετε κωδικούς-διαπιστευτήρια της ΓΓΠΣΨΔ (κωδικοιί taxisnet)
21. Μπορώ να χρησιμοποιήσω το myInfo από κινητό ή tablet;
Ναι, η εφαρμογή myInfo είναι προσβάσιμη και από κινητές συσκευές (Tablet και κινητά τηλέφωνα).
22. Τι κάνω στην περίπτωση που εμφανιστεί ένδειξη ότι έχουν εντοπιστεί περισσότερες από μια ενεργές εγγραφές μου σε κάποιο μητρώο;
Επιλέγετε την εγγραφή που επιβεβαιώνετε ως ορθή και υποβάλλετε τη δήλωσή σας στην εφαρμογή myInfo κανονικά. Δεν απαιτείται να προβείτε σε άλλη ενέργεια. Ενημέρωση τόσο για την επιλογή σας όσο και για την ένδειξη διπλοεγγραφής προωθείται στον αρμόδιο φορέα για τη διενέργεια των απαραίτητων ελέγχων και ενεργειών.
23. Αποδέχθηκα λανθασμένα στοιχεία ως ορθά ή το αντίστροφο και έχω εκδώσει Προσωπικό Αριθμό. Τι πρέπει να κάνω;
Μπορείτε να επιλέξετε επεξεργασία των στοιχείων σας και να υποβάλετε εκ νέου τη δήλωσή σας. Ο Προσωπικός Αριθμός που έχετε εκδώσει δεν μεταβάλλεται.
24. Πότε απαιτείται η παρουσία του εκπροσωπούμενου στο ΚΕΠ ή την έμμισθη Προξενική Αρχή;
Η παρουσία του ανηλίκου/προστατευόμενου μέλους ή του συμπαραστατούμενου, για λογαριασμό του οποίου εκτελείται η διαδικασία, είναι υποχρεωτική. Άτομα τελούντα υπό πλήρη στερητική δικαστική συμπαράσταση εξαιρούνται της υποχρέωσης για αυτοπρόσωπη παρουσία.
25. Πώς γίνεται η επιβεβαίωση των στοιχείων ή η έκδοση Προσωπικού Αριθμού από τον πολίτη όταν εξυπηρετείται από υπάλληλο ΚΕΠ ή έμμισθης Προξενικής Αρχής;
Ο υπάλληλος του ΚΕΠ ή της έμμισθης Προξενικής Αρχής εκτυπώνει τα έγγραφα δήλωσης και τα δίνει στον πολίτη προς έλεγχο και επιβεβαίωση. Η εκτύπωση της δήλωσης, η συμπλήρωσή της και η υπογραφή της από το φυσικό πρόσωπο και τον υπάλληλο που την παραλαμβάνει και καταχωρίζει τα στοιχεία είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ. Η υπογεγραμμένη δήλωση επιστρέφεται στον πολίτη και ΔΕΝ τηρείται ως φυσικό αντίγραφο στο χώρο συναλλαγής. Για τα αναλυτικά βήματα της διαδικασίας παρακαλούμε να συμβουλεύεστε το εγχειρίδιο χρήσης της εφαρμογής.
26. Προσωπικού Αριθμού. Πώς μπορώ να επιβεβαιώσω ότι η διαδικασία ολοκληρώθηκε επιτυχώς;
Εφόσον έχετε επιβεβαιώσει τα στοιχεία επικοινωνίας σας στο Ε.Μ.Επ. και έχετε χορηγήσει συγκατάθεση προκειμένου αυτά να χρησιμοποιούνται για την επικοινωνία της δημόσιας διοίκησης μαζί σας, ενδεχομένως λόγω κάποιου προσωρινού τεχνικού προβλήματος να παρατηρείται καθυστέρηση στην παραλαβή επιβεβαιωτικών μηνυμάτων. Προκειμένου να ελέγξετε ότι η διαδικασία επιβεβαίωσης των στοιχείων σας και έκδοσης Προσωπικού Αριθμού έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς, αρκεί να επανασυνδεθείτε στην εφαρμογή. Εφόσον αναγράφεται ο Προσωπικός Αριθμός στο αντίστοιχο πεδίο και εφόσον έχουν εφαρμοστεί και οι τυχόν αλλαγές των στοιχείων σας, η διαδικασία έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς.
27. Ποια είναι τα νομιμοποιητικά έγγραφα που πρέπει να προσκομίσει στο ΚΕΠ ή την έμμισθη Προξενική Αρχή ο εκπρόσωπος ανήλικου ή προστατευόμενου μέλους;
Τα νομιμοποιητικά έγγραφα που θα χρειαστεί να προσκομίσει ο εκπρόσωπος ανηλίκου ή προστατευόμενου μέλους ανάλογα με το είδος της νομικής σχέσης είναι:
Αν πρόκειται για ορισμένο Επίτροπο, η δικαστική απόφαση ορισμού Επιτρόπου.
Αν πρόκειται για διαζευγμένο γονέα ασκούντα την επιμέλεια :
1) Δικαστική απόφαση ή συμβολαιογραφική πράξη ή ιδιωτικό συμφωνητικό με το οποίο ορίζεται ως ο μοναδικός ασκών την επιμέλεια και
2) Πιστοποιητικό Οικογενειακής Κατάστασης ή δικαστική απόφαση περί υιοθεσίας
Αν πρόκειται για διαζευγμένο γονέα ασκούντα συνεπιμέλεια:
1) Δικαστική απόφαση ή συμβολαιογραφική πράξη ή ιδιωτικό συμφωνητικό με το οποίο ορίζεται η συνεπιμέλεια και
2) Πιστοποιητικό Οικογενειακής Κατάστασης ή δικαστική απόφαση περί υιοθεσίας
3) Υπεύθυνη δήλωση συναίνεσης ετέρου γονέα, εκτός εάν παρίσταται
Αν πρόκειται για ανάδοχο γονέα :
1) Δικαστική απόφαση ή σύμβαση αναδοχής
2) Δήλωση συναίνεσης ετέρου αναδόχου, εφόσον υπάρχει, εκτός αν παρίσταται
Αν πρόκειται για θετό γονέα :
1) Δικαστική απόφαση περί υιοθεσίας ή Πιστοποιητικό Οικογενειακής Κατάστασης
2) Δήλωση συναίνεσης ετέρου γονέα, εκτός αν παρίσταται
Αν πρόκειται για φυσικό γονέα:
1) Πιστοποιητικό Οικογενειακής Κατάστασης και
2) Υπεύθυνη δήλωση συναίνεσης ετέρου γονέα, εκτός αν παρίσταται
28. Ποια είναι τα νομιμοποιητικά έγγραφα που πρέπει να προσκομίσω στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) ή την έμμισθη Προξενική Αρχή ως δικαστικός συμπαραστάτης
Θα πρέπει να προσκομίσετε τη δικαστική απόφαση ορισμού σας ως δικαστικού συμπαραστάτη.
29. Στην εφαρμογή myInfo ποια στοιχεία και ποιοι αναγνωριστικοί αριθμοί εμφανίζονται
Η εφαρμογή αντλεί και εμφανίζει τα παρακάτω στοιχεία από τα αντίστοιχα Μητρώα:
- Το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο, το μητρώνυμο, την ημερομηνία γέννησης, τον Δήμο στον οποίο είστε εγγεγραμμένος/η και τον αριθμό της δημοτολογικής σας εγγραφής από το Μητρώο Πολιτών του Υπουργείου Εσωτερικών,
- Τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) από το Φορολογικό Μητρώο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ),
- Τον Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλιση (ΑΜΚΑ) από το Εθνικό Μητρώο ΑΜΚΑ-ΕΜΑΕΣ (Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης - Εθνικό Μητρώο Ασφαλισμένων Εργοδοτών και Συνταξιούχων) της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κοινωνικής Ασφάλισης (ΗΔΙΚΑ) Α.Ε.,
- Τον Αριθμό Δελτίου Ταυτότητας (ΑΔΤ) από το Μητρώο Δελτίων Ταυτοτήτων Ελλήνων Πολιτών της Ελληνικής Αστυνομίας (ΕΛ.ΑΣ.).
- Τα στοιχεία επικοινωνίας (αριθμό κινητού τηλεφώνου, ηλεκτρονική διεύθυνση και διεύθυνση κατοικίας) όπως έχουν καταχωρισθεί στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ)
30. Πώς μπορώ να ολοκληρώσω τη διαδικασία επιβεβαίωσης των στοιχείων μου στην εφαρμογή myinfo αν δεν είμαι εγγεγραμμένος σε ένα από τα μητρώα του δημοσίου τομέα (πχ αν δεν διαθέτω Δελτίο Ταυτότητας Έλληνα Πολίτη);
Μπορείτε να ολοκληρώσετε τη διαδικασία επιβεβαίωσης των στοιχείων ακόμα και αν δεν είστε εγγεγραμμένος σε κάποιο από τα μητρώα. Στην περίπτωση αυτή, επιλέγετε "Δεν διαθέτω" στο σημείο που ζητείται επιβεβαίωση για το συγκεκριμένο μητρώο.
31. Μπορώ να διορθώσω τα στοιχεία επικοινωνίας μου μέσω της εφαρμογής myinfo;
Η διόρθωση των στοιχείων επικοινωνίας σας, γίνεται αποκλειστικά μέσω του Εθνικού Μητρώου Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.). Επιλέγοντας τον σχετικό σύνδεσμο στην εφαρμογή myInfo ανακατευθύνεστε στο Ε.Μ.Ε.π , ώστε να ενημερώσετε τα στοιχεία επικοινωνίας σας.
32. Είμαι φυσικός, θετός ή διαζευγμένος γονέας και επιθυμώ να επιβεβαιώσω/διορθώσω τα ταυτοποιητικά στοιχεία και να εκδώσω Προσωπικό Αριθμό για ανήλικο προστατευόμενο μέλος της δημοτολογικής μου εγγραφής. Ωστόσο, ο έτερος φυσικός, θετός ή διαζευγμένος γονέας έχει αποβιώσει. Πώς μπορώ να εκτελέσω τη διαδικασία;
Εφόσον επιλέξετε να επιβεβαιώσετε τα στοιχεία και να εκδώσετε Προσωπικό Αριθμό μέσω της εφαρμογής myInfo του gov.gr και εφόσον η σχέση σας με το ανήλικο προστατευόμενο μέλος επιβεβαιωθεί και εμφανιστεί εντός της εφαρμογής, μπορείτε να ολοκληρώσετε τη διαδικασία ψηφιακά. Σε περίπτωση που απευθυνθείτε σε Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) ή έμμισθη Προξενική Αρχή, θα χρειαστεί να προσκομίσετε τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα πλην της υπεύθυνης δήλωσης του έτερου φυσικού, θετού ή διαζευγμένου γονέα. Στη θέση της θα καταθέσετε τη ληξιαρχική πράξη θανάτου του. Η αυτοπρόσωπη παρουσία του ανήλικου προστατευμένου μέλους είναι υποχρεωτική.
33. Έχω επιβεβαιώσει τα στοιχεία ταυτοποίησής μου αλλά δεν βλέπω να έχουν διορθωθεί με βάση τη δημοτολογική μου εγγραφή τα προσωπικά μου στοιχεία στα υπόλοιπα μητρώα. Πότε θα γίνει η ενημέρωση;
Με την υποβολή της υπεύθυνης δήλωσης στο τέλος της διαδικασίας, οι διορθώσεις που αιτηθήκατε στην εφαρμογή myInfo διαβιβάζονται αυτόματα στα αντίστοιχα μητρώα για ενημέρωση. Ο φορέας που διαχειρίζεται το κάθε μητρώο ενδέχεται να εκτελέσει πρόσθετα βήματα πριν εφαρμόσει τις διορθώσεις. Από πλευρά σας δεν απαιτούνται περαιτέρω ενέργειες.
34. Έχω εκδώσει πρόσφατα δελτίο ταυτότητας και δεν αναγράφεται ο Προσωπικός Αριθμός. Πρέπει να κάνω επανέκδοση; Μπορεί να τυπωθεί εκ των υστέρων στην ταυτότητα;
Δεν απαιτείται επανέκδοση του δελτίου ταυτότητας, ούτε μπορεί ο Προσωπικός Αριθμός να τυπωθεί εκ των υστέρων. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κανονικά τον Προσωπικό Αριθμό στις συναλλαγές σας ανεξάρτητα από το αν αποτυπώνεται στο δελτίο ταυτότητας.
35. Τι παραπάνω μου προσφέρει ο Προσωπικός Αριθμός από τους αναγνωριστικούς αριθμούς μητρώων που διαθέτω ήδη;
Ο Προσωπικός Αριθμός (ΠΑ) λειτουργεί ως μοναδικός αριθμός ταυτοποίησης για κάθε φυσικό πρόσωπο σε όλες τις συναλλαγές του με το Δημόσιο. Δεν αντικαθιστά τους υφιστάμενους τομεακούς αριθμούς (όπως ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, αριθμός ταυτότητας), αλλά τους συσχετίζει, επιτρέποντας την αξιόπιστη αντιστοίχιση των στοιχείων σας μεταξύ των μητρώων του Δημοσίου. Μέσω του ΠΑ, ενισχύεται η ακρίβεια, η ασφάλεια και η συνέπεια των προσωπικών σας δεδομένων, βελτιώνοντας την ποιότητα των συναλλαγών σας με το Δημόσιο.
36. Ο Προσωπικός Αριθμός θα καταργήσει τους άλλους αριθμούς μητρώων (ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, ΑΔΤ);
Οι αριθμοί των βασικών μητρώων παραμένουν σε ισχύ.
37. Μπορώ να εξυπηρετηθώ εξ αποστάσεως από ΚΕΠ ή έμμισθη Προξενική Αρχή, κάνοντας χρήση της εφαρμογής myΚΕPlive ή myConsulLive αντίστοιχα;
Για τη συγκεκριμένη διαδικασία δεν προβλέπεται δυνατότητα εξ αποστάσεως εξυπηρέτησής από ΚΕΠ και έμμισθες Προξενικές Αρχές, αλλά απαιτείται η αυτοπρόσωπη παρουσία σας.
38. Κατά την προβολή των ταυτοποιητικών μου στοιχείων διαπίστωσα ότι σε αυτά εμφανίζεται ΑΔΤ που, αν και ανήκε σε εμένα στο παρελθόν, δεν αντιστοιχεί πλέον σε ενεργό Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας. Για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό;
Το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος ΑΔΤ εμφανίζεται στην προβολή των ταυτοποιητικών σας στοιχείων σημαίνει ότι εξακολουθεί να είναι ενεργός στο αντίστοιχο μητρώο της Ελληνικής Αστυνομίας. Αν δεν αντιστοιχεί στον αριθμό του δελτίου που έχετε στην κατοχή σας, επιλέξτε την ένδειξη ΛΑΘΟΣ και συμπληρώστε τον σωστό αριθμό δελτίου.
39. Δεν είμαι δικαιούχος Προσωπικού Αριθμού και δεν διαθέτω ΑΦΜ ή ΑΜΚΑ. Μπορώ να προχωρήσω στην έκδοση δελτίου αστυνομικής ταυτότητας;
Σύμφωνα με την ΚΥΑ υπ’ αριθμ. 14960/2025 με θέμα "Τρόπος αναγραφής και αποθήκευσης του Προσωπικού Αριθμού στο Δελτίο Ταυτότητας Ελλήνων πολιτών" (Β' 2637), η διαδικασία έκδοσης δελτίου ταυτότητας δύναται να ολοκληρωθεί χωρίς την αναγραφή Προσωπικού Αριθμού για τα φυσικά πρόσωπα που δεν είναι δικαιούχοι ΑΦΜ και ΑΜΚΑ.
40. Είμαι δικαιούχος Προσωπικού Αριθμού σύμφωνα με το π.δ 40/2025 (Α’ 167),αλλά δεν έχω προβεί στις απαραίτητες ενέργειες επιβεβαίωσης των στοιχείων μου και έκδοσης ΠΑ, μπορώ να προχωρήσω στην έκδοση δελτίου αστυνομικής ταυτότητας;
Σύμφωνα με την ΚΥΑ υπ’ αριθμ. 14960/2025 με θέμα "Τρόπος αναγραφής και αποθήκευσης του Προσωπικού Αριθμού στο Δελτίο Ταυτότητας Ελλήνων πολίτων" (Β' 2637), η διαδικασία έκδοσης δελτίου ταυτότητας δεν μπορεί να ολοκληρωθεί. Θα χρειαστεί να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες για την έκδοση Προσωπικού Αριθμού.
41. Ποιοι είναι οι χρήστες της εφαρμογής myInfo;
Χρήστες της εφαρμογής είναι όλα τα φυσικά πρόσωπα τα οποία:
- είναι εγγεγραμμένα στα κάτωθι μητρώα του δημοσίου τομέα: Μητρώο Πολιτών (δημοτολόγιο), στο Φορολογικό Μητρώο (ΑΦΜ), στο Εθνικό Μητρώο ΑΜΚΑ-ΕΜΑΕΣ (ΑΜΚΑ) και στο Μητρώο Δελτίων Ταυτότητας (ΑΔΤ).
- είναι ενήλικες με εξαρτώμενα μέλη υπό την επιμέλειά τους εγγεγραμμένα σε ένα από τα μητρώα αυτά Για πρόσβαση στην ηλεκτρονική εφαρμογή myInfo του gov.gr απαιτούνται κωδικοί taxisnet και κινητό τηλέφωνο που έχει καταχωρισθεί στο ΕΜΕπ.
42. Δεν έχω καταχωρίσει τα στοιχεία επικοινωνίας μου στο Ε.Μ.Επ. ή τα έχω καταχωρίσει χωρίς να χορηγήσω συγκατάθεση ώστε αυτά να χρησιμοποιηθούν για την ηλεκτρονική επικοινωνία της δημόσιας διοίκησης μαζί μου. Πώς θα ενημερωθώ για την έκδοση του Προσωπικού μου Αριθμού.
Σε αυτήν την περίπτωση, οι μόνοι τρόποι με τους οποίους μπορείτε να ενημερωθείτε για την έκβαση της διαδικασίας είναι οι εξής:
- Να εισέλθετε στην εφαρμογή myInfo με τους προσωπικούς σας κωδικούς TAXISnet και να εκδώσετε τον Προσωπικού σας Αριθμό ή να τον δείτε αν έχει ήδη εκδοθεί.
- Να απευθυνθείτε σε ΚΕΠ ή έμμισθη Προξενική Αρχή
43. Σε περίπτωση που δε διαθέτω ΑΦΜ πώς θα μπορέσω να εκδώσω Προσωπικό Αριθμό.
Προκειμένου να εκδώσετε Προσωπικό Αριθμό αρχικά απαιτείται να εκδώσετε ΑΦΜ. Μπορείτε να κάνετε αίτηση στην ΑΑΔΕ για έκδοση ΑΦΜ με τους εξής τρόπους:
- Ηλεκτρονικά με βιντεοκλήση
- Δια ζώσης με προγραμματισμένο ραντεβού. Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στη σελίδα της ΑΑΔΕ: https://www1.aade.gr/aadeapps3/myaade/#!/myklidarithmos
44. Διαπίστωσα σφάλματα στις εγγραφές των στοιχείων μου στο Μητρώο Πολιτών (επώνυμο, όνομα, πατρώνυμο, μητρώνυμο, ημερομηνία γέννησης). Πώς μπορώ να εξασφαλίσω ότι θα γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις;
Αρχικά, θα πρέπει να επισημάνετε τα λάθη που αφορούν στα στοιχεία σας στην εφαρμογή myInfo επιλέγοντας "Λάθος" κάτω απο τις αντίστοιχες εγγραφές και υποδεικνύοντας τις απαραίτητες διορθώσεις. Οι ενημερώσεις που αφορούν στον τρόπο αναγραφής των προσωπικών σας στοιχείων ή της ημερομηνίας γέννησης στην εγγραφή του προσώπου στο Μητρώο Πολιτών, θα χρειαστεί να υποβληθούν στο αρμόδιο ληξιαρχείο ή δημοτολόγιο.
45. Είναι υποχρεωτική η δήλωση όλων των στοιχείων επικοινωνίας μου στο Ε.Μ.Επ. ή πρόκειται απλώς για προϋπόθεση προκειμένου να χρησιμοποιήσω την ηλεκτρονική εφαρμογή myInfo;
Σε κάθε περίπτωση, καταχωρίζετε υποχρεωτικά κατ’ ελάχιστον τον αριθμό κινητού τηλεφώνου, εφόσον υφίσταται, και είτε τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είτε την ταχυδρομική διεύθυνση διαμονής ή τη διεύθυνση επικοινωνίας, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 17 του ν. 4704/2020 (Α’ 133).
46. Έχω ξεχάσει τον Προσωπικό Αριθμό μου.
Μπορείτε να δείτε τον προσωπικό σας αριθμό με έναν από τους παρακάτω τρόπους: α) Πραγματοποιώντας είσοδο στην εφαρμογή myInfo και προβάλλοντας τα προσωπικά σας στοιχεία β) Υποβάλλοντας αυτοπροσώπως αίτημα σε ΚΕΠ ή έμμισθη Προξενική Αρχή
47. Με την αναγραφή του Προσωπικού Αριθμού στην αστυνομική ταυτότητα, καταργείται ο Αριθμός Δελτίου Ταυτότητας;
Οι νέες ταυτότητες διατηρούν κανονικά τον αριθμό δελτίου ταυτότητας. Ο Προσωπικός Αριθμός δεν αντικαθιστά τον αριθμό της ταυτότητας και δεν καταργεί άλλους αναγνωριστικούς αριθμούς, όπως ο αριθμός ταυτότητας.
48. Αλλάζει κάτι στον τρόπο εισόδου στο gov.gr;
Όχι. Οι κωδικοί Taxisnet συνεχίζουν να ισχύουν όπως πριν.
49.Έχασα την ταυτότητα μου στην οποία αναγράφεται ο ΠΑ. Τι ενέργειες πρέπει να κάνω;
Πέρα από τις ενέργειες που αφορούν στην απώλεια της ταυτότητας, ειδικά σε ό,τι αφορά στον ΠΑ, μπορείτε να προχωρήσετε σε επανέκδοση ταυτότητας, στην οποία αναγράφεται ο ίδιος ΠΑ. Ο ΠΑ δεν καταργείται και δεν τροποποιείται.
50. Θέλω να κάνω παρατηρήσεις για τη λειτουργία του myInfo, να προτείνω νέες λειτουργίες και βελτιώσεις/Έχω απορίες που δεν μπόρεσα να επιλύσω με το εκπαιδευτικό υλικό ή τις συχνές ερωτήσεις.
Μπορείτε να αποστείλετε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση myinfo_support@gsis.gr είτε να απευθυνθείτε στην ειδική ενότητα helpdesk του Back Office των ΚΕΠ.
51. Πώς αποκτώ πρόσβαση και συνδέομαι στην εφαρμογή;
Είτε μέσω των εξωτερικών εφαρμογών του back-office εντοπίζοντας την εφαρμογή «Στοιχεία προσώπου (myInfo)» ή (Φορέας: Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης) Εναλλακτικά πληκτρολογώντας απευθείας το URL της εφαρμογής.
Για την είσοδό σας στην εφαρμογή θα χρειαστείτε:
- τους προσωπικούς σας κωδικούς δημόσιας διοίκησης
- να εισάγετε τον κωδικό μιας χρήσης (ΟΤΡ), ο οποίος θα σας αποσταλεί στο ατομικό υπηρεσιακό email
- να σας έχουν εκχωρηθεί τα δικαιώματα πρόσβασης του υπαλλήλου στη Θυρίδα του ΚΕΠ ή της Προξενικής Αρχής.
52. Ποιοι είναι οι επιτρεπόμενοι τύποι αρχείων που μπορώ να μεταφορτώσω στην εφαρμογή;
Οι επιτρεπόμενοι μορφότυποι αρχείων είναι jpeg, gif, tiff, pdf και png σας.
53. Δεν μπορώ να ολοκληρώσω τη διαδικασία ταυτοποίησης των στοιχείων και έκδοσης Προσωπικού Αριθμού για άτομο που τελεί υπό δικαστική συμπαράσταση ή για ανήλικο προστατευόμενο μέλος.
Σημειώνεται ότι για τα ανήλικα προστατευόμενα μέλη και για τα άτομα υπό δικαστική συμπαράσταση, πλην της πλήρους στερητικής δικαστικής συμπαράστασης, απαιτείται η αυτοπρόσωπη παρουσία τόσο του συμπαραστατούμενου όσο και του δικαστικού συμπαραστάτη του ή του ανήλικου προστατευόμενου μέλους. Συνεπώς, ελέγξτε ότι έχετε επιλέξει το σχετικό κουτί, με ονομασία "Παρουσία συμπαραστατούμενου".
54. Δεν εμφανίζονται τα στοιχεία του εκπροσώπου κατά την αναζήτηση.
Επιβεβαιώστε ότι ο εκπρόσωπος είναι εγγεγραμμένος σε κάποιο από τα μητρώα της Δημόσιας Διοίκησης. Σε περίπτωση που δεν είναι θα πρέπει να καταχωρίσετε τα στοιχεία του στην ειδική καρτέλα "Καταχώριση στοιχείων εκπροσώπου".
55. Πώς καταχωρίζω τα στοιχεία του εξουσιοδοτημένου εκπροσώπου;
Αν ο εκπρόσωπος του προς ταυτοποίηση φυσικού προσώπου δεν είναι εγγεγραμμένος σε κάποιο μητρώο της δημόσιας διοίκησης, τα στοιχεία του πρέπει να καταχωριστούν από τον υπάλληλο του ΚΕΠ ως εξής:
- Επιλέγοντας «Καταχώριση στοιχείων εκπροσώπου»
- Συμπληρώνοντας τα απαραίτητα πεδία: Όνομα και Επώνυμο (Υποχρεωτικά) Αριθμό και είδος Ταυτοποιητικού εγγράφου (Υποχρεωτικά) Πατρώνυμο (Προαιρετικά) Επιλέγοντας «Καταχώριση».
Η διαδικασία συνεχίζεται με την καταχώριση των νομιμοποιητικών εγγράφων. Η ηλεκτρονική διασταύρωση της σχέσης μεταξύ προσώπου και εκπροσώπου του δεν είναι διαθέσιμη στην περίπτωση αυτή
56. Για τη διαδικασία επιβεβαίωσης ταυτοποιητικών στοιχείων και έκδοσης Προσωπικού Αριθμού για άτομα υπό δικαστική συμπαράσταση, σε ποιες περιπτώσεις θεωρείται ως αιτών ο συμπαραστάτης και σε ποιες ο συμπαραστατούμενος;
Στην περίπτωση πλήρους ή μερικής ή προσωρινής στερητικής δικαστικής συμπαράστασης ως αιτών της διαδικασίας νοείται ο δικαστικός συμπαραστάτης. Στην περίπτωση πλήρους ή μερικής επικουρικής δικαστικής συμπαράστασης ως αιτών της διαδικασίας νοείται ο συμπαραστατούμενος.
57. Σε περίπτωση αναντιστοιχίας των πρώτων 6 ψηφίων του ΑΜΚΑ με την ημερομηνία γέννησης, η διαδικασία επιβεβαίωσης των στοιχείων και η έκδοση Προσωπικού Αριθμού προχωρά;
Η εν λόγω αναντιστοιχία δεν επηρεάζει την διαδικασία επιβεβαίωσης των στοιχείων του φυσικού προσώπου και την έκδοση Προσωπικού Αριθμού.
58. Οι περιπτώσεις διόρθωσης των στοιχείων δημοτολογίου που απαιτούν την αυτοπρόσωπη παρουσία του φυσικού προσώπου στην αρμόδια υπηρεσία του Δήμου πώς εξυπηρετούνται;
Μέσω ΚΕΠ μπορούν να πραγματοποιούνται οι απλές δημοτολογικές διορθώσεις με την αντίστοιχη διαδικασία που προβλέπεται από τα ΚΕΠ. Για διορθώσεις που αφορούν σε ληξιαρχικές πράξεις τα φυσικά πρόσωπα θα πρέπει να απευθύνονται στο ληξιαρχείο του τόπου δήλωσης του συμβάντος.
59. Πώς πραγματοποιείται η ταυτοποίηση ανηλίκου στις περιπτώσεις που το ανήλικο προστατευόμενο μέλος, δεν διαθέτει κάποιο από τα προβλεπόμενα έγγραφα ταυτοποίησης ;
Η ταυτοποίηση σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 6 της ΚΥΑ 1600/2024 αφορά στον έχοντα την επιμέλεια του ανηλίκου. Απαιτείται η αυτοπρόσωπη παρουσία του ανηλίκου.
60. Ποια ημερομηνία νοείται ως ημερομηνία έναρξης ισχύος του προσωπικού Αριθμού;
Η ημερομηνία έκδοσης του Προσωπικού Αριθμού νοείται και ως η ημερομηνία έναρξης ισχύος του Προσωπικού Αριθμού
61. Το ψηφιακό δελτίο ταυτότητας, όπως τηρείται στην ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή wallet. gov γίνεται δεκτό ως νομιμοποιητικό έγγραφο;
Το ψηφιακό δελτίο ταυτότητας όπως τηρείται στην ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή wallet. gov γίνεται δεκτό ως νομιμοποιητικό έγγραφο σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο. Ο έλεγχος ταυτότητας ή ταυτοποίησης του κατόχου πραγματοποιείται μέσω της εφαρμογής ελέγχου των θυρίδων.
62. Μέχρι πότε απευθύνονται στα ΚΕΠ τα φυσικά πρόσωπα για την έκδοση του ΠΑ με δεδομένο ότι προβλέπεται η αυτοματοποιημένη απόδοσή του μετά την παρέλευση του χρονικού διαστήματος που ορίζεται στο πδ 40/2025 (Α΄67)
Τα φυσικά πρόσωπα δύνανται να απευθύνονται στα ΚΕΠ για τη διόρθωση και επιβεβαίωση των στοιχείων τους ανεξάρτητα από την αυτοματοποιημένη χορήγηση του Προσωπικού Αριθμού.
63. Πώς εξυπηρετούνται μέσω ΚΕΠ περιπτώσεις φυσικών προσώπων με περιορισμένες δεξιότητες γραφής και ανάγνωσης και προβλήματα όρασης
Για τις περιπτώσεις αυτές τηρούνται τα προβλεπόμενα στο άρθρο 3 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (Α΄45)
64. Πώς θα πραγματοποιηθεί η αυτοματοποιημένη έκδοση του Προσωπικού Αριθμού σε περιπτώσεις φυσικών προσώπων με λάθη στα Μητρώα;
Η αυτοματοποιημένη έκδοση του Προσωπικού Αριθμού θα πραγματοποιηθεί σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 5 του π.δ 40/2925:
- Σε όσα φυσικά πρόσωπα έχουν ήδη ολοκληρώσει τη διαδικασία επιβεβαίωσης των στοιχείων τους, σύμφωνα με την 16000 ΕΞ 2024/13.05.2024 κοινή υπουργική απόφαση, αλλά δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία έκδοσης Π.Α.
- Σε όσα φυσικά πρόσωπα, των οποίων το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο, το μητρώνυμο και η ημερομηνία γέννησης, όπως εμφανίζονται στην ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή «myInfo» σύμφωνα με την 16000 ΕΞ 2024/13.05.2024 κοινή υπουργική απόφαση, ταυτίζονται απολύτως με τα αντίστοιχα στοιχεία της εγγραφής τους στο Φορολογικό Μητρώο της Α.Α.Δ.Ε.
- Σε φυσικά πρόσωπα που γεννιούνται μετά την έναρξη ισχύος του π.δ 40/2025 (Α΄67) εφόσον έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία απόδοσης σε αυτά Α.Φ.Μ.
65. Τί γίνεται στις περιπτώσεις των εγγράφων που έχουν εκδοθεί πριν την διόρθωση των στοιχείων και την έκδοση Προσωπικού Αριθμού, και περιλαμβάνουν τυχόν λάθη ή και αποκλίσεις στα στοιχεία;
Με την υποβολή της υπεύθυνης δήλωσης επιβεβαίωσης των στοιχείων σας ενημερώνονται οι αρμόδιες υπηρεσίες τήρησης των αντίστοιχων Μητρώων Στο εξής κάθε φορά που πραγματοποιείται μεταβολή των στοιχείων στο δημοτολόγιο, τα επικαιροποιημένα στοιχεία προωθούνται εκ νέου χωρίς να απαιτείται κάποια περαιτέρω ενέργεια. Ερωτήματα για έγγραφα που έχουν εκδοθεί πριν την διόρθωση των στοιχείων και την έκδοση του ΠΑ θα πρέπει να απευθύνονται στις αρμόδιες υπηρεσίες έκδοσης.