National Register of Citizens Communication -Description of the service

Τι θα μάθετε σε αυτή την ενότητα

  1. Ποια στοιχεία καταχωρείτε στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.ΕΠ.).

  2. Πώς να καταχωρήσετε τα στοιχεία επικοινωνίας σας την πρώτη φορά (αρχική καταχώρηση).

  3. Πώς να αλλάξετε τον αριθμό του κινητού σας.

  4. Πώς να κάνετε αλλαγή στα λοιπά στοιχεία επικοινωνίας σας.

  5. Πώς γίνεται η δήλωση/επιβεβαίωση της κατοχής του αριθμού του κινητού τηλεφώνου και των λοιπών στοιχείων επικοινωνίας σας μέσω ενός Κέντρου εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ)

  6. Πότε απαιτείται να επισκεφθείτε το ΚΕΠ.

  7. Σε ποιες περιπτώσεις η δήλωση στοιχείων απαιτεί επαλήθευση με την αποστολή κωδικού μιας χρήσης (One Time Password - OTP). Ποια είναι η διάρκεια ισχύος του κωδικού μιας χρήσης.

  8. Ποιες είναι οι θεσμικές προβλέψεις για τη χρήση του Ε.Μ.ΕΠ.

 

Επιλέξτε ενέργεια

1.    Περιγραφή της υπηρεσίας

 

•    Στο Ε.Μ.ΕΠ. μπορείτε να καταχωρίσετε τα παρακάτω στοιχεία:

  • Αριθμό Κινητού Τηλεφώνου
  • Ταχυδρομική Διεύθυνση Διαμονής (Οδός, Αριθμός, Ταχυδρομικός Κωδικός, Δήμος/Κοινότητα, Περιφέρεια, Περιφερειακή Ενότητα και Χώρα)
  • Ταχυδρομική Διεύθυνση Επικοινωνίας (Οδός, Αριθμός, Δήμος/Κοινότητα, Ταχυδρομικός Κωδικός, Περιφέρεια, Περιφερειακή Ενότητα και Χώρα), αν αυτή διαφέρει από την Διεύθυνση Διαμονής
  • Διεύθυνση Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου (email)
  • Αριθμό σταθερού Τηλέφωνου (προαιρετικό)

•    Η αρχική οθόνη της εφαρμογής είναι οργανωμένη σε τρεις (3) ενότητες/περιοχές:

  • Στοιχεία Ταυτότητας
  • Δήλωση αριθμού κινητού τηλεφώνου. 
  • Λοιπά Στοιχεία Επικοινωνίας. 

•    Στην πρώτη ενότητα εμφανίζονται τα Στοιχεία Ταυτότητας σας. Πατώντας πάνω στο ονοματεπώνυμο σας μπορείτε να αποκρύψετε την καρτέλα.
•    Οι επόμενες δύο ενότητες απαιτούν δήλωση στοιχείων από εσάς. Η δήλωση πραγματοποιείται σε δύο (2) βήματα:

 

Βήμα 1:

  • Δηλώνετε τον αριθμό του κινητού σας, ο οποίος για να καταχωρηθεί θα πρέπει να επιβεβαιωθεί είτε από πάροχο κινητής τηλεφωνίας είτε από πιστωτικό ίδρυμα είτε με φυσική παρουσία σε ΚΕΠ.

  • Όταν το Βήμα 1 ολοκληρωθεί επιτυχώς μπορείτε να συνεχίσετε στο Βήμα 2.

  • Ενναλακτικά εφόσον δεν επιθυμείτε να δηλώσετε τα λοιπά στοιχεία επικοινωνίας σας μπορείτε να κάνετε έξοδο από την εφαρμογή. Στην περίπτωση αυτή παραμένει καταχωρισμένος μόνο ο αριθμός  κινητού τηλεφώνου στο Ε.Μ.ΕΠ.

Βήμα 2:

  • Δηλώνετε τα λοιπά στοιχεία επικοινωνίας σας.

  • Η δήλωση όλων των πεδίων, εκτός από το σταθερό τηλέφωνο, είναι υποχρεωτική.

  • Η δήλωση της διεύθυνση επικοινωνίας γίνεται μόνο όταν είναι διαφορετική από τη διεύθυνση διαμονής.

  • Αν κάποιο υποχρεωτικό πεδίο δεν συμπληρωθεί δεν ολοκληρώνεται η δήλωση των στοιχείων σας στο Ε.Μ.ΕΠ.

2.    Επισημάνσεις 

 

  • Όλες οι μεταβολές των δηλώσεων στοιχείων επικοινωνίας διατηρούνται στη βάση ως ιστορικό μεταβολών.
  • Οποτεδήποτε δηλώσετε/αλλάξετε τον αριθμό του κινητού σας ή/και οποιοδήποτε στοιχείο επικοινωνίας θα αποσταλεί κωδικός μιας χρήσης (One-Time Password) στο κινητό σας για επιβεβαίωση.
  • Οποτεδήποτε δηλώσετε/αλλάξετε το email σας, επιπρόσθετα του κωδικού μιας χρήσης που αποστέλλεται στο κινητό, αποστέλλεται σύνδεσμος επιβεβαίωσης και στο email σας για επαλήθευση κατοχής του συγκεκριμένου email.
  • Κάθε φορά που θέλετε να αλλάξετε οποιοδήποτε από τα στοιχεία επικοινωνίας θα πρέπει να το κάνετε εντός  τριάντα (30) ημερών.
  • Η αρχική δήλωση και η μεταβολή των στοιχείων επικοινωνίας των πολιτών δύναται να πραγματοποιηθούν απευθείας στα ΚΕΠ εφόσον το επιθυμείτε.
  • Η αρχική δήλωση των στοιχείων επικοινωνίας των πολιτών πρέπει να πραγματοποιηθεί στα ΚΕΠ στην περίπτωση που δεν πιστοποιηθεί ότι είστε κάτοχος του κινητού τηλεφώνου που δηλώνετε. Η κατοχή του κινητού σας τηλεφώνου επιβεβαιώνεται από τους ελληνικούς παρόχους κινητής τηλεφωνίας είτε από κάποιο πιστωτικό ίδρυμα της επιλογής σας, του οποίου είστε χρήστης e-banking.
  • Το Ε.Μ.ΕΠ. πραγματοποιεί έλεγχο μοναδικότητας του αριθμού. Αν ο αριθμός του κινητού που δηλώνετε είναι ήδη καταχωρημένος, πρέπει να εισάγετε διαφορετικό αριθμό.
  • Εφόσον ο αριθμός κινητού τηλεφώνου δηλωθεί με επιτυχία, δύναται να χρησιμοποιηθεί από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης για την παροχή υπηρεσιών αυθεντικοποίησης με τη χρήση πολλαπλών παραγόντων αυθεντικοποίησης (multi factor authentication) για την πρόσβαση σε υπηρεσίες της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης του άρθρου 52 του ν. 4635/2010 (Α’ 167).
  • Δεν είναι υποχρεωτική η Δήλωση στοιχείων επικοινωνίας εφόσον δεν το επιθυμείτε. Ωστόσο εφόσον επιλέξετε να καταχωρίσετε στοιχεία επικοινωνίας, όλα τα πεδία της φόρμας είναι υποχρεωτικά εκτός από τη δήλωση του αριθμού σταθερού τηλεφώνου. 
  • Μόνο με φυσική παρουσία στο ΚΕΠ μπορείτε να δηλώσετε τα λοιπά στοιχεία επικοινωνίας στο Ε.Μ.ΕΠ χωρίς να προηγηθεί η δήλωση αριθμού κινητού τηλεφώνου.
3. Αρχική καταχώρηση

 

•    Βήμα 1: «Δήλωση αριθμού κινητού τηλεφώνου» για αρχική δήλωση και επιβεβαίωση του αριθμού του κινητού σας.

  • Επιλέξτε «Επιβεβαίωση προσωπικού αριθμού κινητού τηλεφώνου».

  • Καταχωρήστε τον αριθμό του κινητού σας τηλεφώνου.

  • Πατήστε «αποστολή κωδικού».

* Ο αριθμός του κινητού είναι μοναδικός για κάθε πολίτη που δηλώνει τα στοιχεία επικοινωνίας του στο Ε.Μ.ΕΠ.
* Σε περίπτωση που ο αριθμός του κινητού έχει ήδη δηλωθεί και επιβεβαιωθεί από άλλον πολίτη/κάτοχο δεν μπορείτε να τον δηλώσετε και θα πάρετε το μήνυμα «Ο συγκεκριμένος αριθμός τηλεφώνου είναι ήδη δηλωμένος στο μητρώο.»
* Σε περίπτωση που ο αριθμός του κινητού δεν έχει δηλωθεί θα λάβετε κωδικό μιας χρήσης στο κινητό σας.

  • Πληκτρολογήστε τον κωδικό στην εφαρμογή για επαλήθευση.

  • Πατήστε στο κουμπί «Δίνω τη συγκατάθεσή μου» για να δώσετε τη συγκατάθεσή σας να διαβιβαστούν τα στοιχεία σας (αριθμός κινητού τηλεφώνου του οποίου δηλώνετε ότι είστε κάτοχος, ΑΦΜ, αριθμός ταυτότητας/διαβατηρίου, επώνυμο, όνομα και πατρώνυμο) στον πάροχο κινητής τηλεφωνίας του οποίου είστε συνδρομητής για επιβεβαίωση του κινητού.

* Δεν πραγματοποιείται αυτή η διαδικασία σε περίπτωση που έχετε κάνει επιβεβαίωση του κινητού μέσω χρήσης άλλης υπηρεσίας της πύλης gov.gr (π.χ. «Έκδοση Υπεύθυνης Δήλωσης», «Έκδοση Εξουσιοδότησης»).

  • Επιλέξτε τον πάροχο κινητής και πατήστε «Επαλήθευση από τον/τους επιλεγμένους παρόχους». Έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε όλους του παρόχους που εμφανίζονται αν το επιθυμείτε.

  • Όταν τα στοιχεία επαληθευτούν από τον πάροχο του κινητού, πατήστε «Ολοκλήρωση Δήλωσης Αριθμού Κινητού Τηλεφώνου».

  • Σε περίπτωση που ο αριθμός κινητού δεν επιβεβαιωθεί από τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας  (ενδεικτικά αναφέρονται περιπτώσεις εταιρικών κινητών ή οικογενειακών πακέτων όπου ο αριθμός του κινητού σας είναι δηλωμένος σε άλλον ΑΦΜ), η εφαρμογή του Ε.Μ.ΕΠ. σας ενημερώνει: «Δεν επαληθεύτηκε ο αριθμός κινητού τηλεφώνου που δηλώσατε από τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας που υποδείξατε. Παρακαλούμε υποδείξτε πιστωτικό ίδρυμα για την επαλήθευση των στοιχείων σας.»  και σας οδηγεί, αφού δώσετε τη συγκατάθεση σας, να υποδείξετε πιστωτικό/ά ίδρυμα/τα, των οποίων είστε χρήστης e-banking, για την επαλήθευση των στοιχείων σας.

  • Όταν τα στοιχεία επαληθευτούν από το πιστωτικό ίδρυμα, πατήστε «Ολοκλήρωση Δήλωσης Αριθμού Κινητού Τηλεφώνου»

  • Αν υπάρχει πρόβλημα επικοινωνίας (τεχνικό) μεταξύ της υπηρεσίας του Ε.Μ.ΕΠ. με κάποιον πάροχο κινητής τηλεφωνίας ή με κάποιο πιστωτικό ίδρυμα, η εφαρμογή σας ενημερώνει ανάλογα, π.χ.: «Παρουσιάστηκε τεχνικό πρόβλημα κατά την επαλήθευση των στοιχείων σας από τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας που υποδείξατε. Παρακαλούμε προσπαθήστε αργότερα.»  Ή  «Παρουσιάστηκε τεχνικό πρόβλημα κατά την επαλήθευση των στοιχείων σας από το πιστωτικό ίδρυμα που υποδείξατε. Παρακαλούμε προσπαθήστε αργότερα.» και σας προτρέπει να προσπαθήσετε αργότερα.

  • Σε περίπτωση που ο αριθμός του κινητού σας δεν επιβεβαιωθεί ούτε από τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας ούτε από το πιστωτικό/ά ίδρυμα/ιδρύματα της επιλογής σας θα πρέπει να μεταβείτε σε ΚΕΠ. Η διαδικασία δήλωσης στοιχείων στο Ε.Μ.ΕΠ. διακόπτεται. Επιλέξτε «Ακύρωση Δήλωσης».

•    Βήμα 2: Δήλωση λοιπών στοιχείων επικοινωνίας

Μόνο σε περίπτωση ολοκλήρωσης της επιβεβαίωσης του προσωπικού αριθμού του κινητού σας μπορείτε να συνεχίσετε με τη δήλωση των λοιπών στοιχείων επικοινωνίας μεταβαίνοντας στην ενότητα της εφαρμογής «Λοιπά στοιχεία επικοινωνίας».

* Πατήστε «Επεξεργασία».
* Συμπληρώστε όλα τα υποχρεωτικά πεδία. Μόνο το σταθερό τηλέφωνο είναι προαιρετικό.
* Συμπληρώστε την διεύθυνση επικοινωνίας σας, μόνον όταν αυτή είναι διαφορετική από την διεύθυνση διαμονή σας.
* Όταν ολοκληρώσετε τη συμπλήρωση των στοιχείων επικοινωνίας σας πατήστε «Συνέχεια».
* Θα αποσταλεί κωδικός μιας χρήσης (One-Time-Password) στο κινητό που δηλώσατε στο Βήμα 1. Πληκτρολογήστε τον κωδικό που λάβατε για να επιβεβαιώσετε τα στοιχεία επικοινωνίας σας.
* Ειδικά για την επαλήθευση του email θα σας αποσταλεί κωδικός επιβεβαίωσης (One-Time-Password) στο κινητό σας, τον οποίο πληκτρολογείτε στο αντίστοιχο πεδίο και πατάτε  «Επαλήθευση» και επιπροσθέτως θα σταλεί στο email που δηλώσατε σύνδεσμος επιβεβαίωσης για την επαλήθευση κατοχής του email, τον οποίο πατάτε για να καταχωρηθεί το email σας στο Ε.Μ.ΕΠ.
* Τέλος πατήστε «Ολοκλήρωση» για την ολοκλήρωση της διαδικασίας ή «Ακύρωση» αν δεν επιθυμείτε την καταχώρηση των στοιχείων.  

 

4. Μεταβολή/Διαγραφή αριθμού κινητού

 

  • Σε περίπτωση που αποκτήσετε νέο αριθμό κινητού τηλεφώνου δηλώστε την αλλαγή στο Ε.Μ.ΕΠ.

  • Εφόσον έχετε ακόμα στην κατοχή σας τον παλαιό αριθμό κινητού επιλέξτε «Μεταβολή αριθμού κινητού».

  • Η επιβεβαίωση θα γίνει με αποστολή κωδικού μιας χρήσης (οne-time-password) στον παλαιό αριθμό κινητού και στον  νέο αριθμό για την επιβεβαίωση της κατοχής. (Δεν ζητείται επιβεβαίωση από τον πάροχο της κινητής τηλεφωνίας για το νέο σας αριθμό κινητού.)

  • Πληκτρολογήστε τους δύο κωδικούς στα αντίστοιχα πεδία και αντιστοίχως πατήστε «Επαλήθευση».

  • Στην περίπτωση που δεν έχετε στην κατοχή σας τον παλαιό αριθμό κινητού επιλέξτε «Διαγραφή αριθμού κινητού» και «Επιβεβαίωση προσωπικού αριθμού κινητού τηλεφώνου».

* Επιβεβαιώστε ότι «θέλετε να διαγράψετε τον αριθμό κινητού σας» πατώντας «ΝΑΙ» και θα επιστρέψετε στην ενότητα «Δήλωση αριθμού κινητού τηλεφώνου» .
* Ακολουθείστε τη διαδικασία όπως περιγράφεται στο «Βήμα 1» της «Αρχικής Καταχώρησης».

 

5. Μεταβολή λοιπών στοιχείων επικοινωνίας

 

  • Εφόσον έχει ολοκληρωθεί η δήλωση αριθμού κινητού μπορείτε, οποτεδήποτε χρειάζεται,  να αλλάζετε τα στοιχεία επικοινωνίας σας στην ενότητα «Λοιπά Στοιχεία Επικοινωνίας».

  • Επιλέξτε «Επεξεργασία» και πραγματοποιείστε την αλλαγή στο πεδίο που επιθυμείτε.

  • Επιλέξτε «Ακύρωση» εφόσον δεν υπάρχει κάποια αλλαγή που θέλετε να κάνετε.

  • Επιλέξτε «Συνέχεια» αν έχετε αλλάξει οποιοδήποτε στοιχείο επικοινωνίας. Θα αποσταλεί κωδικός μιας χρήσης (One-Time Password) στο επιβεβαιωμένο αριθμό κινητού σας. Πληκτρολογήστε τον κωδικό για επαλήθευση.

  • Οποτεδήποτε αλλάξετε το email σας επιπλέον του κωδικού μιας χρήσης που θα σας αποσταλεί στο κινητό θα αποσταλεί και σύνδεσμος  επιβεβαίωσης στο email σας. Πληκτρολογήστε τον κωδικό που εστάλη στο κινητό σας, στο αντίστοιχο πεδίο και πατήστε «Επαλήθευση» και επίσης  πατήστε(ενεργοποιήστε) τον σύνδεσμο στο email σας για καταχώρηση του στο Ε.Μ.ΕΠ.

  • Στην συνέχεια επιλέξτε «Ολοκλήρωση» για την καταχώρηση της αλλαγής  ή «Ακύρωση» για την ακύρωση της καταχώρηση της.

  • Δήλωση/Επιβεβαίωση αριθμού κινητού και Λοιπών Στοιχείων Επικοινωνίας μέσω ΚΕΠ

  • Η αρχική δήλωση και η μεταβολή των στοιχείων επικοινωνίας σας μπορούν να πραγματοποιηθούν απευθείας σε ΚΕΠ της επιλογής σας.

  • Θα πρέπει να γνωρίζετε το ΑΦΜ σας, να έχετε μαζί σας  το κινητό σας τηλέφωνο όπως επίσης και:

α) στην περίπτωση που είστε Έλληνας πολίτης, το δελτίο ταυτότητας ή το εν ισχύ διαβατήριο ή την άδεια οδήγησης ή το ατομικό βιβλιάριο υγείας,
β) στην περίπτωση που είστε πολίτης Κράτους-Μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το ισχύον δελτίο ταυτότητας ή το διαβατήριο της Χώρας σας,
γ) στην περίπτωση που είστε υπήκοος τρίτης χώρας, το ισχύον διαβατήριο ή άλλο ταξιδιωτικό έγγραφο που αναγνωρίζεται από διεθνείς συμβάσεις, καθώς και τη θεώρηση εισόδου στη Χώρα ή την άδεια διαμονής που αποδεικνύει ότι έχετε εισέλθει και διαμένετε νόμιμα στη Χώρα ή το Δελτίο Αιτούντος Διεθνή Προστασία (Υ.Α. 4831/ΦΕΚ 1841/ Β /29.07.2013), σε όσους έχει χορηγηθεί άσυλο.

  • Ο υπάλληλος του ΚΕΠ, κατόπιν φυσικής ταυτοποίησης σας, πραγματοποιεί αναζήτηση με τον ΑΦΜ σας σε ειδική εφαρμογή του Ε.Μ.ΕΠ. που διαθέτουν τα ΚΕΠ και διασταυρώνει τα στοιχεία φορολογικού μητρώου που εμφανίζονται στην εφαρμογή με τα στοιχεία της ταυτότητας σας.
  • Αρχικά δηλώνετε τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου σας στον υπάλληλο του ΚΕΠ. Θα σας αποσταλεί κωδικός επιβεβαίωσης στο κινητό σας (One-Time-Password), τον οποίο θα πρέπει να διαθέσετε στον υπάλληλο του ΚΕΠ για επαλήθευση.

* Στην περίπτωση αυτή το κινητό τηλέφωνο καταχωρείται για εσάς στο Ε.Μ.ΕΠ. χωρίς να απαιτείται η διασταύρωση του κινητού με τον πάροχο της κινητής τηλεφωνίας ή κάποιο τραπεζικό ίδρυμα.

  • Ολοκληρώνετε τη διαδικασία δήλωσης των στοιχείων επικοινωνίας σας στο Ε.Μ.ΕΠ. με τη βοήθεια του υπαλλήλου στο ΚΕΠ ή εναλλακτικά συνεχίζετε με τη διαδικασία διαδικτυακά αργότερα όπως περιγράφεται στο Βήμα 2
  • Εφόσον αποφασίστε να συνεχίσετε τη δήλωση στοιχείων επικοινωνίας στο ΚΕΠ, αναφέρετε στον υπάλληλο τα στοιχεία σας και εκείνος  τα συμπληρώνει σε σχετική φόρμα.
  • Μετά την καταχώρηση των στοιχείων επικοινωνίας του πολίτη ο υπάλληλος του Κ.Ε.Π. εκτυπώνει την Αίτηση - Υπεύθυνη Δήλωση καταχώρησης / μεταβολής στοιχείων επικοινωνίας στο Ε.Μ.ΕΠ. και την παραδίδει στον πολίτη για οπτικό έλεγχο των ατομικών στοιχείων επικοινωνίας και ενυπόγραφη αποδοχή τους.

  • Στη συνέχεια η Αίτηση - Υπεύθυνη Δήλωση καταχώρησης / μεταβολής στοιχείων επικοινωνίας στο Ε.Μ.ΕΠ. υπογράφεται από τον αρμόδιο υπάλληλο και παραδίδεται στον πολίτη, αφού προηγουμένως ο υπάλληλος οριστικοποιήσει  την καταχώρηση/ μεταβολή των στοιχείων επικοινωνίας  του πολίτη στο Ε.Μ.ΕΠ..

  • Εφόσον ο πολίτης επιθυμεί να δηλώσει διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(email) ή να μεταβάλει τη δηλωμένη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(email) ο υπάλληλος του Κ.Ε.Π. καταχωρεί τη μεταβολή και η εφαρμογή αποστέλλει στην καταχωρημένη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(email) σύνδεσμο επιβεβαίωσης ηλεκτρονικής διεύθυνσης, τον οποίο οφείλει ο πολίτης να ενεργοποιήσει εντός 24 ωρών προκειμένου να οριστικοποιηθεί η αλλαγή.

  • Σε περίπτωση που ο πολίτης συνδεθεί στο Ε.Μ.ΕΠ. πριν την επιβεβαίωση του email του, τότε εμφανίζεται σχετικό μήνυμα υπενθύμισης επιβεβαίωσης του email.

  • Αν παρέλθουν περισσότερες από 24 ώρες χωρίς ο πολίτης να επιβεβαιώσει τη αλλαγή του email του πατώντας τον σχετικό σύνδεσμο που έχει λάβει, τότε δύναται να επισκεφθεί εκ νέου τα Κ.Ε.Π. για την επαναποστολή email επιβεβαίωσης της αλλαγής του email του.

 

6.    Δήλωση/Επιβεβαίωση αριθμού κινητού και Λοιπών Στοιχείων Επικοινωνίας μέσω ΚΕΠ

 

  • Η αρχική δήλωση και η μεταβολή των στοιχείων επικοινωνίας σας μπορούν να πραγματοποιηθούν απευθείας σε ΚΕΠ της επιλογής σας.
  • Θα πρέπει να γνωρίζετε το ΑΦΜ σας, να έχετε μαζί σας  το κινητό σας τηλέφωνο όπως επίσης και: 

α) στην περίπτωση που είστε Έλληνας πολίτης, το δελτίο ταυτότητας ή το εν ισχύ διαβατήριο ή την άδεια οδήγησης ή το ατομικό βιβλιάριο υγείας, 
β) στην περίπτωση που είστε πολίτης Κράτους-Μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το ισχύον δελτίο ταυτότητας ή το διαβατήριο της Χώρας σας, 
γ) στην περίπτωση που είστε υπήκοος τρίτης χώρας, το ισχύον διαβατήριο ή άλλο ταξιδιωτικό έγγραφο που αναγνωρίζεται από διεθνείς συμβάσεις, καθώς και τη θεώρηση εισόδου στη  Χώρα ή την άδεια διαμονής που αποδεικνύει ότι έχετε εισέλθει και διαμένετε νόμιμα στη Χώρα ή το Δελτίο Αιτούντος Διεθνή Προστασία (Υ.Α. 4831/ΦΕΚ 1841/ Β /29.07.2013), σε όσους έχει χορηγηθεί άσυλο.

 

  • Ο υπάλληλος του ΚΕΠ, κατόπιν φυσικής ταυτοποίησης σας, πραγματοποιεί αναζήτηση με τον ΑΦΜ σας σε ειδική εφαρμογή του Ε.Μ.ΕΠ. που διαθέτουν τα ΚΕΠ και διασταυρώνει τα στοιχεία φορολογικού μητρώου που εμφανίζονται στην εφαρμογή με τα στοιχεία της ταυτότητας σας.
  • Αρχικά δηλώνετε τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου σας στον υπάλληλο του ΚΕΠ. Θα σας αποσταλεί κωδικός επιβεβαίωσης στο κινητό σας (One-Time-Password), τον οποίο θα πρέπει να διαθέσετε στον υπάλληλο του ΚΕΠ για επαλήθευση. 

o    Στην περίπτωση αυτή το κινητό τηλέφωνο καταχωρείται για εσάς στο Ε.Μ.ΕΠ. χωρίς να απαιτείται η διασταύρωση του κινητού με τον πάροχο της κινητής τηλεφωνίας ή κάποιο τραπεζικό ίδρυμα. 

  • Ολοκληρώνετε τη διαδικασία δήλωσης των στοιχείων επικοινωνίας σας στο Ε.Μ.ΕΠ. με τη βοήθεια του υπαλλήλου στο ΚΕΠ ή εναλλακτικά συνεχίζετε με τη διαδικασία διαδικτυακά αργότερα όπως περιγράφεται στο Βήμα 2 (link)
  • Εφόσον αποφασίστε να συνεχίσετε τη δήλωση στοιχείων επικοινωνίας στο ΚΕΠ, αναφέρετε στον υπάλληλο τα στοιχεία σας και εκείνος  τα συμπληρώνει σε σχετική φόρμα.
  • Μετά την καταχώρηση των στοιχείων επικοινωνίας του πολίτη ο υπάλληλος του Κ.Ε.Π. εκτυπώνει την Αίτηση - Υπεύθυνη Δήλωση καταχώρησης / μεταβολής στοιχείων επικοινωνίας στο Ε.Μ.ΕΠ. και την παραδίδει στον πολίτη για οπτικό έλεγχο των ατομικών στοιχείων επικοινωνίας και ενυπόγραφη αποδοχή τους. 
  • Στη συνέχεια η Αίτηση - Υπεύθυνη Δήλωση καταχώρησης / μεταβολής στοιχείων επικοινωνίας στο Ε.Μ.ΕΠ. υπογράφεται από τον αρμόδιο υπάλληλο και παραδίδεται στον πολίτη, αφού προηγουμένως ο υπάλληλος οριστικοποιήσει  την καταχώρηση/ μεταβολή των στοιχείων επικοινωνίας  του πολίτη στο Ε.Μ.ΕΠ..
  • Εφόσον ο πολίτης επιθυμεί να δηλώσει διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(email) ή να μεταβάλει τη δηλωμένη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(email) ο υπάλληλος του Κ.Ε.Π. καταχωρεί τη μεταβολή και η εφαρμογή αποστέλλει στην καταχωρημένη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(email) σύνδεσμο επιβεβαίωσης ηλεκτρονικής διεύθυνσης, τον οποίο οφείλει ο πολίτης να ενεργοποιήσει εντός 24 ωρών προκειμένου να οριστικοποιηθεί η αλλαγή.
  • Σε περίπτωση που ο πολίτης συνδεθεί στο Ε.Μ.ΕΠ. πριν την επιβεβαίωση του email του, τότε εμφανίζεται σχετικό μήνυμα υπενθύμισης επιβεβαίωσης του email.
  • Αν παρέλθουν περισσότερες από 24 ώρες χωρίς ο πολίτης να επιβεβαιώσει τη αλλαγή του email του πατώντας τον σχετικό σύνδεσμο που έχει λάβει, τότε δύναται να επισκεφθεί εκ νέου τα Κ.Ε.Π. για την επαναποστολή email επιβεβαίωσης της αλλαγής του email του.
7. Πότε απαιτείται να επισκεφθείτε το ΚΕΠ

 

  • Θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιο ΚΕΠ σε περίπτωση που δεν ολοκληρώθηκε επιτυχώς το Βήμα 1 «Δήλωση αριθμού κινητού τηλεφώνου» λόγω μη επιβεβαίωσης του αριθμού του κινητού σας τόσο από τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας ή από το πιστωτικό ίδρυμα του οποίου είστε χρήστης e-banking.

Ενδεικτικά αυτό δύναται να συμβεί:

*   Όταν ο αριθμός του κινητού σας είναι εταιρικός ή ανήκει σε κάποιου τύπου πακέτο (π.χ. οικογενειακό) οπότε και δεν αντιστοιχεί στον δικό σας ΑΦΜ.
*   Όταν τα στοιχεία της ταυτότητάς σας στο φορολογικό μητρώο δεν ταιριάζουν με τα στοιχεία της ταυτότητά σας στο μητρώο του παρόχου κινητής τηλεφωνίας.
 

  • Κατά την επίσκεψή σας σε ΚΕΠ μπορείτε να κάνετε τη δήλωση του συνόλου ή μέρους των στοιχείων επικοινωνίας σας στο Ε.Μ.ΕΠ.
  • Θα πρέπει να επισκεφθείτε το ΚΕΠ σε περίπτωση που θέλετε να δηλώσετε στο Ε.Μ.ΕΠ μόνο τα λοιπά στοιχεία επικοινωνίας σας χωρίς να δηλώσετε αριθμό κινητού σας τηλεφώνου.

 

8. Χρήση κωδικού μιας χρήσης (OTP - One Time Password)

 

  • Σε περίπτωση που καθυστερήσει η λήψη του κωδικού μιας χρήσης στο κινητό σας ή δεν τον πληκτρολογήσετε έγκαιρα και παρέλθει το χρονικό όριο των 2 λεπτών ισχύος του, πρέπει να πατήσετε «Επαναποστολή κωδικού».

  • Σε περίπτωση που πατήσετε «Επαναποστολή Κωδικού» πληκτρολογήστε στο αντίστοιχο πεδίο τον πιο πρόσφατο κωδικό που λάβατε.

  • Σε περίπτωση αλλαγής οποιουδήποτε στοιχείου επικοινωνίας θα σταλεί κωδικός μιας χρήσης (One-Time Password) στο κινητό σας τηλέφωνο.

  • Σε περίπτωση αλλαγής του email σας θα σταλεί κωδικός μιας χρήσης στο κινητό σας τηλέφωνο και επιπρόσθετα θα σταλεί και σύνδεσμος επιβεβαίωσης στο email σας, για επιβεβαίωση κατοχής του συγκεκριμένου email που δηλώσατε.

 

9. Θεσμικό Πλαίσιο

 

1. ν...../2020
2. ΥΑ 2020