Συχνές ερωτήσεις για την "Υπηρεσία διάθεσης στοιχείων μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης” για την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου
1. Τι είναι η ηλεκτρονική “Υπηρεσία διάθεσης στοιχείων μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης” για την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου;
Πρόκειται για μια ψηφιακή εναλλακτική ώστε τα στοιχεία που απαιτούνται για την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας ή φυσικού αερίου να αντλούνται ηλεκτρονικά από τα πληροφοριακά συστήματα που τα τηρούν και κατόπιν συγκατάθεσης του ενδιαφερομένου να διαβιβάζονται στον Προμηθευτή Ηλεκτρικής Ενέργειας ή Φυσικού Αερίου χωρίς να απαιτείται η προσκόμιση εγγράφων και δικαιολογητικών. Στόχος της υπηρεσίας είναι η ψηφιοποίηση της διαδικασίας προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας και της διαδικασίας προμήθειας φυσικού αερίου προς διευκόλυνση του πολίτη και του Προμηθευτή.
2. Ποιος μπορεί να χρησιμοποιήσει την ηλεκτρονική “Υπηρεσία διάθεσης στοιχείων μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης” για την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου;
Την ηλεκτρονική υπηρεσία μπορεί να χρησιμοποιήσει κάθε φυσικό πρόσωπο που:
i. ενδιαφέρεται για την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας ή φυσικού αερίου,
ii. έχει κωδικούς-διαπιστευτήρια της Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ. (κωδικοί TAXISnet) και
iii. έχει πιστοποιήσει τον αριθμό κινητού του τηλεφώνου στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.) και επομένως έχει δυνατότητα επιβεβαίωσης δεύτερου παράγοντα ταυτοποίησης.
3. Πώς μπορώ να χρησιμοποιήσω την “Υπηρεσία διάθεσης στοιχείων μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης” για την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου;
Ο Προμηθευτής Ηλεκτρικής Ενέργειας ή Φυσικού Αερίου που συνεργάζεστε θα σας ενημερώσει αν έχει διασυνδεθεί στην υπηρεσία καθώς και για τον παρεχόμενο τρόπο πρόσβασης της υπηρεσίας.
Σε πρώτο χρόνο θα διατεθούν δύο εναλλακτικές πρόσβασης, είτε κατόπιν ανακατεύθυνσης από διαδικτυακή εφαρμογή που λειτουργεί ο Προμηθευτής είτε κατόπιν χρήσης εξατομικευμένου συνδέσμου που θα σας αποσταλεί.
Σε επόμενο χρόνο θα διατεθεί και τρίτη εναλλακτική και η πρόσβαση θα είναι δυνατή και κατόπιν ειδοποίησης που θα αποστέλλεται στην εφαρμογή gov.gr wallet.
4. Ποια στοιχεία θα αντληθούν από την “Υπηρεσία διάθεσης στοιχείων μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης” για την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου;
Τα ακόλουθα στοιχεία θα αντληθούν από την ηλεκτρονική υπηρεσία και θα προβληθούν για επιβεβαίωση από τον ενδιαφερόμενο:
i. Στοιχεία ταυτοποιητικού εγγράφου (ταυτότητας, διαβατηρίου, κτλ) από το σχετικό μητρώο του δημοσίου.
ii. Στοιχεία επικοινωνίας από το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας της Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ.
iii. ΑΦΜ και Στοιχεία της Φορολογικής Υπηρεσίας (Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.) / Κέντρο Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης (ΚΕ.ΦΟ.Δ.Ε.)) από το φορολογικό μητρώο της Α.Α.Δ.Ε.
iv. Η σχέση του ενδιαφερομένου με το ακίνητο (ιδιόκτητο, μισθωμένο, παραχώρηση προς χρήση) βάσει του Αριθμού Παροχής ή του Ηλεκτρονικού Κωδικού Αναγνώρισης Σημείου Παράδοσης (ΗΚΑΣΠ) που δηλώνει το φυσικό πρόσωπο στο περιβάλλον του Προμηθευτή καθώς και η διεύθυνση του ακινήτου, εφόσον υπάρχει σχέση με το ενδιαφερόμενο φυσικό πρόσωπο. Η άντληση γίνεται: i) από τα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ σε περίπτωση που το ακίνητο χαρακτηρίζεται από τον Αριθμό Παροχής, ii) από τα πληροφοριακά συστήματα των Διαχειριστών Δικτύου Διανομής σε περίπτωση που το ακίνητο χαρακτηρίζεται από τον ΗΚΑΣΠ.
Η υπηρεσία αντλεί σε πραγματικό χρόνο, μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ., τα στοιχεία του ενδιαφερομένου από τα πληροφοριακά συστήματα των φορέων που τα τηρούν και τα διαβιβάζει στον Προμηθευτή Ηλεκτρικής Ενέργειας ή Φυσικού Αερίου μόνο εφόσον ο ενδιαφερόμενος δώσει τη συγκατάθεσή του.
5. Πού δηλώνεται ο Αριθμός Παροχής σε περίπτωση προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας ή ο Ηλεκτρονικός Κωδικός Αναγνώρισης Σημείου Παράδοσης (ΗΚΑΣΠ) σε περίπτωση προμήθειας φυσικού αερίου και πώς διασταυρώνεται η σχέση του με το ενδιαφερόμενο φυσικό πρόσωπο;
Ο Αριθμός Παροχής ή ο ΗΚΑΣΠ δηλώνονται στο περιβάλλον του προμηθευτή ενέργειας ή φυσικού αερίου και διαβιβάζεται από τον Προμηθευτή στην “Υπηρεσία διάθεσης στοιχείων μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης”.
Στη συνέχεια η υπηρεσία, αντλεί τη σχέση του ενδιαφερομένου φυσικού προσώπου με το ακίνητο που προσδιορίζεται από:
i. τον Αριθμό Παροχής μέσω διαλειτουργικότητας με τα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ,
ii. τον ΗΚΑΣΠ μέσω διαλειτουργικότητας με τα πληροφοριακά συστήματα των Διαχειριστών Δικτύου Διανομής.
6. Σε περίπτωση που χρησιμοποιώ την υπηρεσία για την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από που τεκμηριώνεται η σχέση μου με το ακίνητο;
i. Σε περίπτωση που πρόκειται για ιδιόκτητο ακίνητο η σχέση αντλείται από τη Δήλωση στοιχείων ακινήτων (Ε9) της ΑΑΔΕ
ii. Σε περίπτωση που πρόκειται για μισθωμένο ακίνητο η σχέση αντλείται από το Πληροφοριακό Σύστημα «Μισθωτήρια ακινήτων» της ΑΑΔΕ
iii. Σε περίπτωση που πρόκειται για ακίνητο που σας έχει παραχωρηθεί για χρήση η σχέση αντλείται από τη Δήλωση Φόρου Εισοδήματος (Ε1) της ΑΑΔΕ
7. Χρησιμοποιώ την υπηρεσία για την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας αλλά δεν επιστρέφεται η σχέση μου με το ακίνητο.
Βεβαιωθείτε ότι είναι δηλωμένος ο σωστός αριθμός παροχής στο σχετικό πληροφοριακό σύστημα της ΑΑΔΕ, όπως αναφέρονται στην ερώτηση 6.
8. Πώς μπορώ να μην επιτρέψω τη διαβίβαση των στοιχείων μου στον Προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας ή φυσικού αερίου, στην περίπτωση που τα στοιχεία μου, μετά την άντλησή τους μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, δεν είναι ορθά;
Τα στοιχεία εμφανίζονται στον ενδιαφερόμενο προς επισκόπηση και δεν καταχωρίζονται στην ηλεκτρονική “Υπηρεσία διάθεσης στοιχείων μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης” για την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου.
Στην περίπτωση που τα στοιχεία δεν είναι ορθά και ο ενδιαφερόμενος δεν δώσει τη συγκατάθεσή του τότε δεν λαμβάνει χώρα διαβίβαση στοιχείων προς τον Προμηθευτή.
Στην περίπτωση αυτή το ενδιαφερόμενο φυσικό πρόσωπο θα πρέπει να απευθυνθεί στον φορέα που είναι κατά νόμο αρμόδιος για την τήρηση των στοιχείων και να αιτηθεί την ενημέρωσή τους/διόρθωσή τους.
9. Γιατί δεν εμφανίζονται τα στοιχεία επικοινωνίας μου;
Τα στοιχεία επικοινωνίας αντλούνται από το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.). Σε περίπτωση που δεν τα έχετε δηλώσει σε αυτό, χρησιμοποιήστε τον σύνδεσμο https://emep.gov.gr για να συνδεθείτε στο Ε.Μ.Επ. και προβείτε στην καταχώρισή τους. Τη επόμενη φορά που θα χρησιμοποιήσετε την ηλεκτρονική υπηρεσία διάθεσης στοιχείων για την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου τα στοιχεία επικοινωνίας σας θα είναι διαθέσιμα.
10. Τα στοιχεία τίνος ταυτοποιητικού εγγράφου αντλούνται και διαβιβάζονται;
Αντλούνται και διαβιβάζονται, κατόπιν της συγκατάθεσής του ενδιαφερομένου φυσικού προσώπου, τα στοιχεία του ταυτοποιητικού εγγράφου που είναι δηλωμένο στο φορολογικό μητρώο. Αναλυτικότερα, αντλείται ο αριθμός και το είδος του ταυτοποιητικού εγγράφου από το φορολογικό μητρώο και στη συνέχεια αντλούνται τα στοιχεία του ταυτοποιητικού εγγράφου από το αντίστοιχο μητρώο του δημοσίου (π.χ. μητρώο ταυτοτήτων, μητρώο διαβατηρίων, κτλ).
Τα ανωτέρω στοιχεία ταυτοποιητικού εγγράφου αξιοποιούνται αποκλειστικά για έγγραφα ταυτοποίησης που είναι σε ισχύ κατά τον χρόνο της άντλησης των δεδομένων. Αν το ταυτοποιητικό έγγραφο δεν είναι σε ισχύ ή έχει λήξει, η διαδικασία άντλησης δεδομένων δεν ολοκληρώνεται.
11. Ποια είναι τα στοιχεία επικοινωνίας που διαβιβάζονται και από ποιο μητρώο αντλούνται;
Τα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας αντλούνται από το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας της Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ.:
i) Ταχυδρομική Διεύθυνση Διαμονής (Οδός, Αριθμός, Ταχυδρομικός Κωδικός, Δήμος/Κοινότητα, Περιφέρεια, Περιφερειακή Ενότητα και Χώρα)
ii) Ταχυδρομική Διεύθυνση Επικοινωνίας (Οδός, Αριθμός, Ταχυδρομικός Κωδικός, Δήμος/Κοινότητα, Περιφέρεια, Περιφερειακή Ενότητα και Χώρα), αν αυτή διαφέρει από την Ταχυδρομική Διεύθυνση Διαμονής
iii) Αριθμός κινητού τηλεφώνου
iv) Αριθμός σταθερού τηλεφώνου
v) Ηλεκτρονική ταχυδρομική διεύθυνση (e-mail).
12. Αν υπάρχουν λάθη στα στοιχεία που με αφορούν ανά κατηγορία πώς μπορώ να τα διορθώσω;
Επιλέξτε τον σχετικό σύνδεσμο “Επικοινωνία” που διατίθεται στην ηλεκτρονική “Υπηρεσία διάθεσης στοιχείων μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης” και διατυπώστε το αίτημα διόρθωσης.