Ψηφιακές Υπογραφές

Ψηφιακές Υπογραφές - Γενικές Πληροφορίες

Η Ψηφιακή Υπογραφή που βασίζεται σε Αναγνωρισμένο Πιστοποιητικό και δημιουργείται από Ασφαλή Διάταξη Δημιουργίας Υπογραφής, επέχει θέση ιδιόχειρης υπογραφής τόσο στο ουσιαστικό όσο και στο δικονομικό δίκαιο. Η Ψηφιακή Υπογραφή ισοδυναμεί με τη φυσική υπογραφή στον ψηφιακό κόσμο. Η Ψηφιακή Υπογραφή δίνει στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του δημοσίου τη δυνατότητα, να υπογράφουν ψηφιακά τα έγγραφα για τα οποία έχουν αρμοδιότητα έκδοσης και να τα διακινούν ηλεκτρονικά.

Το Υπουργείο Οικονομικών (ΥΠ.ΟΙΚ.) στο πλαίσιο:

α) του ευρύτερου σχεδιασμού του για την εξοικονόμηση πόρων και την επίτευξη οικονομιών κλίμακας, την ταχύτερη διεκπεραίωση των καθημερινών διαδικασιών και τη μείωση των γραφειοκρατικών δομών και

β) της εναρμόνισης της λειτουργίας του με το νομοθετικό πλαίσιο για τον εκσυγχρονισμό της Δημόσιας Διοίκησης με τη χρήση των αρχών της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

έχει προχωρήσει στην ενσωμάτωση της ψηφιακής υπογραφής σε διάφορες διαδικασίες με την αξιοποίηση αναγνωρισμένων ψηφιακών πιστοποιητικών που εκδίδονται από την Αρχή Πιστοποίησης του Ελληνικού Δημοσίου (ΑΠΕΔ,  aped.gov.gr ).

Πιο συγκεκριμένα, οι ακόλουθες ενέργειες έχουν πραγματοποιηθεί υπό το συντονισμό της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων & Ψηφιακής Διακυβέρνησης (ΓΓΠΣ & ΨΔ):

Αναφορικά με τη διείσδυση της ψηφιακής υπογραφής σε διαδικασίες του ΥΠ. ΟΙΚ. καθώς και των υπηρεσιών της ΑΑΔΕ που υποστηρίζονται από

τη ΓΓΠΣ & ΨΔ, παρατίθενται ενδεικτικά οι ακόλουθες διαδικασίες, οι οποίες λειτουργούν παραγωγικά με χρήση ψηφιακής υπογραφής:

Αποφάσεις
Νόμοι
Οδηγίες Περιγραφής της Διαδικασίας