5.faqs ΟΚ

5.    Ερωτήσεις Οικονομικών Υπηρεσιών

 

 5.1   Πότε εκκινούν οι προθεσμίες πληρωμής;

Bλέπε ερώτηση 4.2

 

 

 5.2   Tι θεωρείται πρωτότυπο Ηλεκτρονικό Τιμολόγιο;

Βλέπε ερώτηση 4.3 

 

 

 5.3   Είμαι Οικονομική υπηρεσία Φορέα ΚΔ, πως παραλαμβάνω το Ηλεκτρονικό Τιμολόγιο;

 

Το Ηλεκτρονικό Τιμολόγιο δρομολογείται από το ΚΕΔ άμεσα στο ΟΠΣΔΠ, στο οποίο το αναζητάτε προκειμένου να το συσχετίσετε με το σχετικό χρηματικό ένταλμα. Παράλληλα το αρχείο του ηλεκτρονικού τιμολογίου αποθηκεύεται στον ηλεκτρονικό φάκελο των δικαιολογητικών που δημιουργείται από την Αναθέτουσα Αρχή στην εφαρμογή Ηλεκτρονικής Διακίνησης Δικαιολογητικών (ΗΔΔ) και προωθείται στην Υπηρεσία σας. Σε περίπτωση εξαίρεσης από την διαδικασία της ανωτέρω εφαρμογής, αναζητάτε το Ηλεκτρονικό Τιμολόγιο στο ΟΠΣΔΠ βάσει του μοναδικού αριθμού του, που αναγράφεται στην σχετική κατάσταση δαπάνης.

Για τα ΗΤ με πηγή χρηματοδότησης το ΠΔΕ, η Αναθέτουσα Αρχή παραλαμβάνει αρχικά τα ΗΤ εντός του e-ΠΔΕ μέσω του ρόλου «Υπεύθυνος Διαχείρισης Ηλεκτρονικού Τιμολογίου» και τα δρομολογεί στην οικονομική σας υπηρεσία (Υπόλογος Φορέας, υπεύθυνος για την πληρωμή του έργου) και συγκεκριμένα στον ρόλο «Εισηγητής Εκκαθάρισης Δαπάνης». Στη συνέχεια, ο υπάλληλος της υπηρεσίας σας που έχει τον ρόλο «Εισηγητής Εκκαθάρισης Δαπάνης». προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες για την κατάρτιση της εντολής πληρωμής εντός του e-ΠΔΕ, η οποία εκτελείται μέσω ηλεκτρονικών πληρωμών από τον «Υπεύθυνο Λογαριασμού». 

Διευκρινίζεται ότι ακόμα και σε περίπτωση που ο Φορέας διαθέτει δικό του Πληροφοριακό Σύστημα κι έχει αναπτύξει διεπαφή με το ΚΕΔ, η διαχείριση των ΗΤ του ΠΔΕ γίνεται εξολοκλήρου μέσω του e-ΠΔΕ και το Πληροφοριακό σύστημα του Φορέα  ενημερώνεται για τις καταστάσεις των ΗΤ μέσω της διεπαφής με το ΚΕΔ

Οποιοσδήποτε άλλος τρόπος λήψης Ηλεκτρονικού τιμολογίου (π.χ. μέσω e-mail, αποστολής σε εκτυπώσιμη μορφή, αναζήτηση σε πλατφόρμα εκδότη / παρόχου / ΑΑΔΕ) είναι εκτός νομοθετικού πλαισίου.

 

 

 

 

 5.4   Είμαι Οικονομική υπηρεσία Φορέα που ανήκει στους Λοιπούς Φορείς ΓΚ. Πώς παραλαμβάνω το Ηλεκτρονικό Τιμολόγιο;

Εφ' όσον το Πληροφοριακό Σύστημα (ΠΣ) του φορέα σας έχει αναπτύξει την απαιτούμενη διεπαφή με το ΚΕΔ, αναζητάτε το Ηλεκτρονικό Τιμολόγιο στο ΠΣ. Διαφορετικά και σε περίπτωση που η παραλαβή του Ηλεκτρονικού Τιμολογίου γίνεται μέσω της εφαρμογής ΕΔΗΤ, τότε το ΗΤ είναι διαθέσιμο από το ΕΔΗΤ και παρέχεται η δυνατότητα αποθήκευσής του στο Πληροφοριακό Σύστημα του Φορέα.

Οποιοσδήποτε άλλος τρόπος λήψης ΗΤ (π.χ. μέσω e-mail, αποστολής σε εκτυπώσιμη μορφή, αναζήτηση σε πλατφόρμα εκδότη / παρόχου / ΑΑΔΕ) είναι εκτός νομοθετικού πλαισίου.

 

 5.5   Ποια μηνύματα ανταλλάσσονται με τον προμηθευτή όσον αφορά το χρήστη Οικονομικής Υπηρεσίας;

 

Ο προμηθευτής, μέσω του Παρόχου, λαμβάνει από την Οικονομική υπηρεσία τα μηνύματα:

α) ΑΠΟΔΟΧΗ και

β) ΠΛΗΡΩΜΗ / ΜΕΡΙΚΗ ΠΛΗΡΩΜΗ.

 

 

 5.6   Πώς διαχειρίζομαι το πιστωτικό τιμολόγιο;

.

Βλέπε σχετικό ερώτημα 4.14 

 

 

 5.7   Πώς διαχειρίζομαι  ένα τιμολόγιο που έχει απορριφθεί;

Στην περίπτωση που ένα Ηλεκτρονικό Τιμολόγιο έχει απορριφθεί, βρίσκεται σε τελική κατάσταση "AΠΟΡΡΙΦΘΕΝ" και έχει ενημερωθεί σχετικά ο πωλητής για την κατάστασή του.

 

 

 5.8   Πρέπει να αποθηκεύω το Ηλεκτρονικό Τιμολόγιο στο Πληροφοριακό μου Σύστημα; 

Βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, η Οικονομική υπηρεσία κάθε φορέα έχει την υποχρέωση τήρησης του αρχείου των πρωτότυπων δικαιολογητικών των δαπανών. Κατά συνέπεια και το ηλεκτρονικό αρχείο του τιμολογίου (το οποίο θεωρείται πρωτότυπο δικαιολογητικό) θα πρέπει να αποθηκεύεται στο Πληροφοριακό σας Σύστημα στην πρωτότυπή του μορφή (αρχείο xml).

 

 

 5.9   Πώς μπορώ να δω τα περιεχόμενα του Ηλεκτρονικού Τιμολογίου;

Παρέχεται η δυνατότητα οπτικοποίησής του, μέσω σχετικού προτύπου (αρχείου xslt) που διατίθεται από τη ΓΓΠΣΨΔ.

Το σχετικό πρότυπο για την οπτικοποίηση, παρέχεται και από τα λοιπά Πληροφοριακά Συστήματα που έχουν αναπτύξει διεπαφή με το ΚΕΔ (ΟΠΣΔΠ, e-ΠΔΕ και ΕΔΗΤ).

 

 

 5.10  Πώς μπορώ να ξεχωρίσω την εκτύπωση ενός ηλεκτρονικού τιμολογίου από ένα έγχαρτο τιμολόγιο;

Βλέπε ερώτηση 4.28

 

 

 5.11  Πώς ελέγχεται η φορολογική εγκυρότητα ενός ηλεκτρονικού τιμολογίου;

Βλέπε ερώτηση 4.29

 

 

 5.12  Πώς διαχειριζόμαστε τις κρατήσεις υπέρ τρίτων και παρακρατήσεις, που αναφέρονται στο ΗΤ;

Ο προσδιορισμός του ύψους των κρατήσεων / παρακρατήσεων και η παρακράτηση και απόδοσή τους, είναι αρμοδιότητα και ευθύνη του Φορέα του Δημοσίου. Βάσει του μορφοτύπου των ΗΤ που εκδίδονται στο πλαίσιο δημοσίων συμβάσεων (ΚΥΑ αριθ.63446/31-5-2021), τα ποσά των κρατήσεων/παρακρατήσεων δύναται να συμπληρώνονται από τους οικονομικούς φορείς σε συγκεκριμένα πληροφοριακά πεδία του ηλεκτρονικού τιμολογίου.

Η κατά τα ανωτέρω συμπλήρωση των ποσών αυτών δεν επηρεάζει την συνολική αξία του ΗΤ και την εκκαθάριση της δαπάνης από την οικονομική υπηρεσία του Φορέα. Τα ανωτέρω ισχύουν και στην περίπτωση αναγραφής των κρατήσεων / παρακρατήσεων σε έγχαρτα τιμολόγια.

 

 

 5.13  Είμαι χρήστης Οικονομικής Υπηρεσίας πως πρέπει να συμπληρώσω τα σχόλια της πληρωμής, στο πεδίο του ποσού. Πρέπει να συμπληρώσω το συνολικό ποσό πληρωμής και στα σχόλια τις παρακρατήσεις;

Στο πεδίο του ποσού συμπληρώνεται το ποσό του τιμολογίου που έχει πληρωθεί. Δεν υπάρχει υποχρέωση για αναφορά των ποσών που έχουν παρακρατηθεί.