6.faqs ΟΚ

6.    Ερωτήσεις σχετικά με την εφαρμογή της ΕΔΗΤ

 

 

 6.1  Σε ποιους απευθύνεται το ΕΔΗΤ;

Η εφαρμογή ΕΔΗΤ χρησιμοποιείται σε δύο περιπτώσεις:

α) σε περίπτωση προσωρινής τεχνικής αδυναμίας παραλαβής του Ηλεκτρονικού Τιμολογίου από το Πληροφοριακό Σύστημα της Αναθέτουσας Αρχής / Οικονομικής Υπηρεσίας  

β) σε περίπτωση που δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες ενέργειες προσαρμογής του Πληροφοριακού Συστήματος της Αναθέτουσας Αρχής / Οικονομικής Υπηρεσίας για την παραλαβή του Ηλεκτρονικού Τιμολογίου.  

Για συμβάσεις που χρηματοδοτούνται από το ΠΔΕ, η διαχείριση του ΗΤ γίνεται αποκλειστικά από το e-ΠΔΕ.  

 

Στην ιστοσελίδα https://www.gsis.gr/e-invoice θα βρείτε τους συνδέσμους καθώς και λεπτομερείς οδηγίες για τις παραπάνω αναφερόμενες εφαρμογές

6.2   Πώς ορίζω χρήστες για την εφαρμογή "ΕΔΗΤ";

Ο Φορέας με χρήση των κωδικών TAXISNET, εισέρχεται στην εφαρμογή «ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ» και ορίζει τον «Διαχειριστή Φορέα» και τον «Χρήστη Οικονομικής Υπηρεσίας» του Φορέα. Η διαδικασία αυτή είναι ίδια με αυτή που ακολουθήθηκε για την εγγραφή του Φορέα σε άλλες εφαρμογές της ΓΓΠΣΔΔ (π.χ. Μητρώο Δεσμεύσεων) 

Οι Φορείς της Κεντρικής Διοίκησης οι οποίοι διαχειρίζονται τιμολόγια μέσω του ΟΠΣΔΠ, δεν απαιτείται να ορίσουν «Χρήστη Οικονομικής Υπηρεσίας».
Στη συνέχεια ο «Διαχειριστής Φορέα», εισέρχεται στην εφαρμογή «ΕΔΗΤ» και ορίζει τον «Διαχειριστή Αναθέτουσας» για κάθε Αναθέτουσα που υπάγεται στον Φορέα, επιλέγοντας την Αναθέτουσα από την σχετική λίστα που εμφανίζεται.

Ο «Διαχειριστής Αναθέτουσας», πάλι μέσω της Εφαρμογής «ΕΔΗΤ», ορίζει τον «Χρήστη Αναθέτουσας» και τους υπόλοιπους χρήστες που απαιτούνται, κατά περίπτωση, για την Αναθέτουσα.

Επισημαίνουμε ότι οι ρόλοι «Διαχειριστής Φορέα» και «Διαχειριστής Αναθέτουσας» δεν έχουν πρόσβαση στα τιμολόγια. Οι ρόλοι αυτοί αφορούν μόνο διαχείριση χρηστών.

Στην ιστοσελίδα https://www.gsis.gr/e-invoice θα βρείτε τους συνδέσμους καθώς και λεπτομερείς οδηγίες για τις παραπάνω αναφερόμενες εφαρμογές

 

 6.3  Είμαι Οικονομική Υπηρεσία στην Κεντρική Διοίκηση. Πρέπει να χρησιμοποιήσω το ΕΔΗΤ;

'Το ΕΔΗΤ αφορά σε λειτουργίες που διεκπεραιώνουν οι αρμόδιες Αναθέτουσες Αρχές. Ως Οικονομική Υπηρεσία της Κεντρικής Διοίκησης (ΓΔΟΥ) η παραλαβή/ εξόφληση του ΗΤ και η ενημέρωση για την πληρωμή του προμηθευτή γίνεται μέσω του ΟΠΣΔΠ
.

 

 6.4  Είμαι Αναθέτουσα Αρχή και δεν έχω κατάλληλο Πληροφοριακό Σύστημα. Πώς θα λάβω ένα ηλεκτρονικό τιμολόγιο;

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την εφαρμογή ΕΔΗΤ της ΓΓΠΣΔΔ. Περισσότερες πληροφορίες στο σύνδεσμο στο σχετικό εγχειρίδιο που βρίσκεται στο https://www.gsis.gr/e-invoice.

 

 6.5  Πώς αποκτώ πρόσβαση στην εφαρμογή ΕΔΗΤ;

Αρχικά πρέπει να χρησιμοποιήσετε την κεντρική εφαρμογή εξουσιοδοτήσεων της ΓΓΠΣΨΔΔ για να καθορίσετε τους χρήστες Οικονομικών υπηρεσιών και τους διαχειριστές Φορέα.

Οι διαχειριστές του Φορέα θα αξιοποιήσουν τη διαδικασία εξουσιοδοτήσεων της εφαρμογής ΕΔΗΤ για να εξουσιοδοτήσουν τους υπόλοιπους ρόλους της εφαρμογής.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση των εξουσιοδοτήσεων στα δύο συστήματα, οι χρήστες θα έχουν πρόσβαση στην εφαρμογή ΕΔΗΤ για την διαχείριση των τιμολογίων.

 

6.6  Είμαι υπάλληλος της Αναθέτουσας Αρχής. Πώς θα ενημερωθώ για ένα νέο τιμολόγιο που λήφθηκε από το σύστημα ΕΔΗΤ;

Για κάθε νέο τιμολόγιο που λαμβάνεται από το ΕΔΗΤ στέλνεται email ειδοποίησης με τα βασικά στοιχεία του τιμολογίου στο email της Αναθέτουσας και στα emails των χρηστών Αναθέτουσας Αρχής, αλλά και των υπολόγων ΧΕΠ και των Διαχειριστών Πάγιας Προκαταβολής, που σχετίζονται με τον ΑΔΑΜ που αναγράφεται στο τιμολόγιο.

Το τιμολόγιο είναι άμεσα διαθέσιμο στην εφαρμογή ΕΔΗΤ.

 

6.7  Πώς θα ενημερωθώ για το email που έχει οριστεί για να παίρνει ειδοποιήσεις η Αναθέτουσα Αρχή και πώς μπορώ να το τροποποιήσω;

Πρόσβαση στα στοιχεία της Αναθέτουσας Αρχής έχει ο χρήστης Διαχειριστής αναθέτουσας, ο οποίος έχει και τη δυνατότητα τροποποίησης του email που λαμβάνει ειδοποιήσεις με την παραλαβή νέων τιμολογίων.

 

6.8  Είμαι υπάλληλος της Αναθέτουσας Αρχής. Μπορώ να ενημερωθώ για τιμολόγια που έχουν σταλεί από τον προμηθευτή και έχουν απορριφθεί από το ΚΕΔ;

Αν τα τιμολόγια έχουν συμπληρωμένο τον κωδικό της Αναθέτουσας Αρχής και έχουν απορριφθεί για άλλους λόγους (πχ παράλειψη αριθμού σύμβασης, ΑΔΑΜ) τότε εμφανίζονται στην εφαρμογή τα βασικά στοιχεία του τιμολογίου και η ημερομηνία της απόρριψης, χωρίς να μπορούν να γίνουν πρόσθετες ενέργειες από το χρήστη.    

 

6.9  Πώς θα λάβει το Ηλεκτρονικό Τιμολόγιο  η Οικονομική υπηρεσία που χρησιμοποιεί το ΕΔΗΤ;

Μετά τη θέση σε επεξεργασία ενός τιμολογίου, ο χρήστης Αναθέτουσας Αρχής έχει τη δυνατότητα να το δρομολογήσει στην αρμόδια Οικονομική Υπηρεσία. Στη συνέχεια η Οικονομική Υπηρεσία αποκτά πρόσβαση στο τιμολόγιο.

 

6.10  Μπορώ να επιλέξω δρομολόγηση του τιμολογίου μεταξύ διαφορετικών Οικονομικών Υπηρεσιών;

Ναι, αρκεί να έχουν δηλωθεί οι αρμόδιες Οικονομικές Υπηρεσίες με αποστολή email στο anathetouses@gsis.gr

 

6.11  Είμαι η Αναθέτουσα Αρχή και έχει ορισθεί μια νέα Οικονομική Υπηρεσία. Τι ενέργειες πρέπει να κάνω;

Δηλώνετε  τη νέα Οικονομική Υπηρεσία και υποδεικνύετε την ημερομηνία έναρξης της νέας υπηρεσίας στο email: anathetouses@gsis.gr .

Όσον αφορά στην παλιά Οικονομική Υπηρεσία, υπάρχει η δυνατότητα να απενεργοποιηθεί άμεσα, οπότε όλα τα τιμολόγια θα μπορούν να δρομολογηθούν μόνο στη νέα Οικονομική Υπηρεσία. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα να ορισθεί μεταβατικό διάστημα που θα είναι οι δύο Οικονομικές Υπηρεσίες ενεργές και ο χρήστης της αναθέτουσας θα επιλέγει την αρμόδια υπηρεσία ανά τιμολόγιο.