Συχνές ερωτήσεις για το "eGov-KYB"

1. Τι είναι το «Know Your Business» – («eGov-KYB»);

 

Το eGov-KYB, είναι η ηλεκτρονική πλατφόρμα που επιτρέπει την αυτοματοποιημένη άντληση και διαβίβαση δεδομένων των νομικών προσώπων από τα πληροφοριακά συστήματα του Δημοσίου προς πιστωτικά ιδρύματα και χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς (εφεξής: «ΠΙ-ΧΟ»).

 

2. Ποιος μπορεί να χρησιμοποιήσει το eGov-KYB;

 

Την υπηρεσία eGov-KYB μπορεί να χρησιμοποιήσει κάθε φυσικό πρόσωπο ενεργώντας με την ιδιότητά του ως νόμιμου εκπροσώπου νομικού προσώπου, για το οποίο ισχύουν σωρευτικά τα ακόλουθα: 

α) Έχει κωδικούς - διαπιστευτήρια της Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ. και

β) είναι εγγεγραμμένος στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.) και έχει δυνατότητα επιβεβαίωσης δεύτερου παράγοντα ταυτοποίησης

 

3. Πώς γίνεται το αίτημα επικαιροποίησης των στοιχείων του νομικού προσώπου που εκπροσωπώ μέσω του eGov-KYB;

 

Η διαδικασία έναρξης του αιτήματος μπορεί να ξεκινήσει με δύο τρόπους:

α.    Μέσω της ηλεκτρονικής τραπεζικής (web banking) της τράπεζας, με ανακατεύθυνση (redirect) προς την πλατφόρμα KYB.

β.    Μέσω απευθείας πρόσβασης στην πλατφόρμα https://kyb.gov.gr, εφόσον έχει προηγηθεί δημιουργία σχετικού αιτήματος από την τράπεζα 

Σημειώνεται ότι η έναρξη μπορεί να έχει γίνει είτε από τον ίδιο τον εκπρόσωπο είτε από άλλο φυσικό πρόσωπο, αλλά μόνο ο νόμιμος εκπρόσωπος μπορεί να δώσει τελικά τη συγκατάθεση.

 

4. Με ενημέρωσε πριν μέρες το ΠΙ/ΧΟ να προβώ στην επικαιροποίηση στοιχείων του νομικού προσώπου που εκπροσωπώ στο eGov-KYB. Πόσο χρονικό διάστημα έχω από την ενημέρωση του ΠΙ/ΧΟ να κάνω την επικαιροποίηση;

 

Έχετε περιθώριο τεσσάρων ημερολογιακών ημερών από τη δημιουργία του αιτήματος  για την επικαιροποίηση των στοιχείων του νομικού προσώπου. Μετά την παρέλευση των τεσσάρων ημερολογιακών ημερών το αίτημα λήγει.

 

5. Πώς γίνεται η ταυτοποίηση του νόμιμου εκπροσώπου στο eGov-KYB για τη συναίνεση διαβίβασης των στοιχείων;

 

Η ταυτοποίηση του νόμιμου εκπροσώπου γίνεται με τους προσωπικούς κωδικούς-διαπιστευτήρια της Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ. (κωδικοί TAXISnet), με υποχρεωτική χρήση πολλαπλής επιβεβαίωσης ταυτότητας (MFA) μέσω του κινητού τηλεφώνου που είναι καταχωρισμένο στο Ε.Μ.Επ.

 

6. Πώς βλέπω τα αιτήματα για την επικαιροποίηση των στοιχείων του νομικού προσώπου που εκπροσωπώ νόμιμα, μπαίνοντας στην εφαρμογή eGov-KYB;

 

Από την αρχική σελίδα της εφαρμογής KYB μπορείτε να αναζητήσετε αιτήματα που αφορούν νομικά πρόσωπα που εκπροσωπείτε νόμιμα. Για την αναζήτηση, εισάγετε τον ΑΦΜ του νομικού προσώπου στο πεδίο αναζήτησης και πατάτε το κουμπί "Αναζήτηση". 

 

7. Ποια στοιχεία θα αντληθούν μέσω του eGov-KYB;

 

Οι κατηγορίες των δεδομένων, ανάλογα με τη νομική μορφή του νομικού προσώπου (ΑΕ, ΙΚΕ, ΕΠΕ, ΟΕ, ΕΕ), που δύνανται να αντληθούν είναι οι εξής: 

α.    βασικά στοιχεία νομικού προσώπου,

β.    στοιχεία επικοινωνίας νομικού προσώπου,

γ.    στοιχεία εκπροσώπων νομικού προσώπου,

δ.    στοιχεία εταίρων/μελών  νομικού προσώπου,

ε.    στοιχεία διαχειριστών νομικού προσώπου.

 

8. Πώς μπορώ να μην επιτρέψω τη διαβίβαση των στοιχείων του νομικού προσώπου το οποίο νομίμως εκπροσωπώ στο πιστωτικό ίδρυμα/χρηματοπιστωτικό οργανισμό, στην περίπτωση που τα στοιχεία αυτά, μετά την άντλησή τους μέσω του eGov-KYB, δεν είναι ορθά;

 

Στην περίπτωση που τα στοιχεία του νομικού προσώπου που προβάλλονται στην οθόνη σας μέσω της πλατφόρμας δεν είναι ορθά, μπορείτε να αρνηθείτε να χορηγήσετε την έγκρισή σας για τη διαβίβαση των στοιχείων. 

 

9. Πώς θα ξέρω ότι έγινε η επικαιροποίηση των στοιχείων του νομικού προσώπου στο ΠΙ/ΧΟ;

 

Μπορείτε να δείτε εάν ολοκληρώθηκε η επικαιροποίηση των στοιχείων του νομικού προσώπου που εκπροσωπείτε στο ΠΙ/ΧΟ παρακολουθώντας την πορεία του αιτήματος από το ιστορικό του στην πλατφόρμα eGov-KYB (kyb.gov.gr)

 

10. Τι υποχρεούται να κάνει  ο νόμιμος εκπρόσωπος  μετά την ολοκλήρωση της άντλησης των στοιχείων και πριν δώσει την έγκριση για διαβίβαση

 

Ο νόμιμος εκπρόσωπος του νομικού προσώπου υποχρεούνται να έχει ζητήσει αλλά και να έχει λάβει την έγκριση όλων των εκπροσώπων, εταίρων, μελών και διαχειριστών για την ορθότητα και τη διαβίβαση των σχετικών δεδομένων στα ΠΙ-ΧΟ.

 

11. Πως διασφαλίζεται η ακεραιότητα των δεδομένων κατά τη διαβίβασή τους;

 

Τα δεδομένα διαβιβάζονται ψηφιακά υπογεγραμμένα με την χρήση της ψηφιακής υπηρεσίας ‘Ηλεκτρονική σφραγίδα’ του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης’.

 

12. Ποιες είναι οι δυνατές τιμές ενός αιτήματος και ποιες είναι οι υπόλοιπες πληροφορίες που φαίνονται στην λίστα με τα αιτήματα που αφορούν το συγκεκριμένο νομικό πρόσωπο;

 

Κατάσταση αιτημάτων και σημασία αυτών: 

  1. Εκκρεμής: Αναμένεται η 1η συγκατάθεση από τον νόμιμο εκπρόσωπο για τη λήψη των δεδομένων 
  2. Χορηγήθηκε Συγκατάθεση: Χορηγήθηκε η 1η συγκατάθεση από τον νόμιμο εκπρόσωπο για τη λήψη των δεδομένων
  3. Απορρίφθηκε Συγκατάθεση: Δεν χορηγήθηκε 1η ή 2η συγκατάθεση από τον νόμιμο εκπρόσωπο για τη λήψη ή αποστολή των δεδομένων αντίστοιχα
  4. Ολοκληρωμένη συγκέντρωση δεδομένων: Έχει ολοκληρωθεί η λήψη των δεδομένων από τα αντίστοιχα πρωτογενή μητρώα
  5. Εκκρεμής συγκατάθεση αποστολής δεδομένων: Αναμένεται η 2η  συγκατάθεση από τον νόμιμο εκπρόσωπο για την ακρίβεια και την αποστολή των δεδομένων στο τραπεζικό ίδρυμα
  6. Ολοκληρωμένη: Έχει ολοκληρωθεί η αποστολή των δεδομένων στο τραπεζικό ίδρυμα 
  7. Έληξε: Έχουν παρέλθει τα προκαθορισμένα χρονικά όρια επεξεργασίας του αιτήματος

Υπόλοιπες πληροφορίες:

  1. Αναγνωριστικό (ID): μοναδικός κωδικός αιτήματος με τον οποίο μπορείτε να επικοινωνείτε με το τραπεζικό ίδρυμα
  2. Φορέας αιτήματος: δηλώνει το Χρηματοπιστωτικό Οργανισμό/Πιστωτικό Ίδρυμα που έχει καταχωρίσει το αίτημα και ζητά τα στοιχεία του νομικού προσώπου
  3. Ημ/νία Καταχώρισης: δηλώνει ημέρα και ώρα που καταχωρίσθηκε το αίτημα
  4. Έγκυρο Έως: δηλώνει ημέρα και ώρα μέχρι την οποία είναι ενεργό το συγκεκριμένο αίτημα. Τα αιτήματα παραμένουν ενεργά για 2 ημερολογιακές ημέρες

 

13. Πόσο χρονικό περιθώριο έχω για να δώσω  έγκριση για διαβίβαση στο οικείο ΠΙ/ΧΟ μετά την ολοκληρωμένη  άντληση των στοιχείων; 

 

 Έχετε περιθώριο 3 ημερολογιακών ημερών από την ολοκλήρωση της άντλησης έως την ολοκλήρωση της αποστολής των δεδομένων.