Συχνές Ερωτήσεις για την Ηλεκτρονική Υπηρεσία διάθεσης στοιχείων σε παρόχους υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, πρόσβασης στο διαδίκτυο και συνδρομητικής τηλεόρασης
1. Τι είναι η «Ηλεκτρονική Υπηρεσία διάθεσης στοιχείων σε παρόχους υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, πρόσβασης στο διαδίκτυο και συνδρομητικής τηλεόρασης»;
Πρόκειται για μια ψηφιακή εναλλακτική, ώστε τα στοιχεία που απαιτούνται για την παροχή υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, πρόσβασης στο διαδίκτυο και συνδρομητικής τηλεόρασης, να αντλούνται ηλεκτρονικά από τα πληροφοριακά συστήματα που τα τηρούν και, κατόπιν συγκατάθεσης του ενδιαφερομένου, να διαβιβάζονται στον πάροχο υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, χωρίς να απαιτείται η προσκόμιση εγγράφων και δικαιολογητικών.
Στόχος της υπηρεσίας, είναι η ψηφιοποίηση της διαδικασίας παροχής υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, πρόσβασης στο διαδίκτυο και συνδρομητικής τηλεόρασης, προς διευκόλυνση του πολίτη και του παρόχου.
2. Ποιος μπορεί να χρησιμοποιήσει την «Ηλεκτρονική Υπηρεσία διάθεσης στοιχείων σε παρόχους υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, πρόσβασης στο διαδίκτυο και συνδρομητικής τηλεόρασης»;
Την ηλεκτρονική υπηρεσία μπορεί να χρησιμοποιήσει κάθε φυσικό πρόσωπο που:
i. ενδιαφέρεται για την παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών,
ii. έχει κωδικούς-διαπιστευτήρια της Γ.Γ.Π.Σ.&Ψ.Δ. (κωδικοί TAXISnet) και
iii. έχει πιστοποιήσει τον αριθμό κινητού του τηλεφώνου στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.) και επομένως έχει δυνατότητα επιβεβαίωσης δεύτερου παράγοντα ταυτοποίησης.
3. Πώς μπορώ να χρησιμοποιήσω την «Ηλεκτρονική Υπηρεσία διάθεσης στοιχείων σε παρόχους υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, πρόσβασης στο διαδίκτυο και συνδρομητικής τηλεόρασης»;
Η χρήση της Υπηρεσίας εκκινείτε μέσα από το περιβάλλον του Παρόχου. Ο πάροχος ηλεκτρονικών επικοινωνιών που συνεργάζεστε, θα σας ενημερώσει αν έχει διασυνδεθεί στην υπηρεσία, καθώς και για τον τρόπο πρόσβασης στην υπηρεσία.
Σε πρώτο χρόνο, θα διατεθούν δύο εναλλακτικές πρόσβασης: είτε κατόπιν ανακατεύθυνσης από διαδικτυακή εφαρμογή που λειτουργεί ο πάροχος, είτε κατόπιν χρήσης εξατομικευμένου συνδέσμου που θα σας αποσταλεί.
Σε επόμενο χρόνο, θα διατεθεί και τρίτη εναλλακτική, μέσω της οποίας η πρόσβαση θα είναι δυνατή κατόπιν ειδοποίησης που θα αποστέλλεται στην εφαρμογή gov.gr wallet.
4. Ποια στοιχεία θα αντληθούν από την «Ηλεκτρονική Υπηρεσία διάθεσης στοιχείων σε παρόχους υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, πρόσβασης στο διαδίκτυο και συνδρομητικής τηλεόρασης»;
Τα στοιχεία που θα αντληθούν από την ηλεκτρονική υπηρεσία και θα προβληθούν για επιβεβαίωση από τον ενδιαφερόμενο, είναι τα ακόλουθα:
-
Στοιχεία ταυτοποιητικού εγγράφου (π.χ. ταυτότητας, διαβατηρίου, κτλ.) από το σχετικό μητρώο του Δημοσίου.
-
Στοιχεία επικοινωνίας από το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.), της Γ.Γ.Π.Σ.&Ψ.Δ.
Η υπηρεσία, αντλεί σε πραγματικό χρόνο, μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γ.Γ.Π.Σ&Ψ.Δ., τα στοιχεία του ενδιαφερομένου από τα πληροφοριακά συστήματα των φορέων που τα τηρούν και τα διαβιβάζει στον πάροχο υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, μόνο εφόσον ο ενδιαφερόμενος δώσει τη συγκατάθεσή του.
5. Πώς μπορώ να μην επιτρέψω τη διαβίβαση των στοιχείων μου στους παρόχους υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, στην περίπτωση που τα στοιχεία μου μετά την άντλησή τους μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας δεν είναι ορθά;
Τα στοιχεία, εμφανίζονται στον ενδιαφερόμενο προς επισκόπηση και δεν καταχωρίζονται στην ηλεκτρονική υπηρεσία διάθεσης στοιχείων σε παρόχους υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, πρόσβασης στο διαδίκτυο και συνδρομητικής τηλεόρασης.
Στην περίπτωση που τα στοιχεία δεν είναι ορθά και ο ενδιαφερόμενος δεν δώσει τη συγκατάθεσή του τότε δεν λαμβάνει χώρα διαβίβαση στοιχείων προς τον πάροχο.
6. Γιατί δεν εμφανίζονται τα στοιχεία επικοινωνίας μου;
Τα στοιχεία επικοινωνίας σας αντλούνται από το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.). Σε περίπτωση που δεν έχετε δηλώσει τα στοιχεία σε αυτό, χρησιμοποιήστε τον σύνδεσμο https://notify.gov.gr για να συνδεθείτε στο Ε.Μ.Επ. και προβείτε στην καταχώρισή τους. Την επόμενη φορά που θα χρησιμοποιήσετε την ηλεκτρονική υπηρεσία διάθεσης στοιχείων για την παροχή υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, πρόσβασης στο διαδίκτυο και συνδρομητικής τηλεόρασης, τα στοιχεία επικοινωνίας σας θα είναι διαθέσιμα.
7. Τα στοιχεία τίνος ταυτοποιητικού εγγράφου αντλούνται και διαβιβάζονται;
Αντλούνται και διαβιβάζονται, κατόπιν της συγκατάθεσής του ενδιαφερομένου φυσικού προσώπου, τα στοιχεία του ταυτοποιητικού εγγράφου που είναι δηλωμένο στο φορολογικό μητρώο. Αναλυτικότερα, αντλείται ο αριθμός και το είδος του ταυτοποιητικού εγγράφου από το φορολογικό μητρώο και στη συνέχεια αντλούνται τα στοιχεία του ταυτοποιητικού εγγράφου από το αντίστοιχο μητρώο του δημοσίου (π.χ. μητρώο ταυτοτήτων, μητρώο διαβατηρίων, κτλ.).
Τα ανωτέρω στοιχεία ταυτοποιητικού εγγράφου αξιοποιούνται αποκλειστικά για έγγραφα ταυτοποίησης που είναι σε ισχύ κατά τον χρόνο της άντλησης των δεδομένων. Αν το ταυτοποιητικό έγγραφο δεν είναι σε ισχύ ή έχει λήξει, η διαδικασία άντλησης δεδομένων δεν ολοκληρώνεται.
8. Ποια είναι τα στοιχεία επικοινωνίας που διαβιβάζονται και από ποιο μητρώο αντλούνται;
Τα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας αντλούνται από το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας της Γ.Γ.Π.Σ.&Ψ.Δ.:
i) Ταχυδρομική Διεύθυνση Διαμονής (Οδός, Αριθμός, Ταχυδρομικός Κωδικός, Δήμος/Κοινότητα, Περιφέρεια, Περιφερειακή Ενότητα και Χώρα)
ii) Ταχυδρομική Διεύθυνση Επικοινωνίας (Οδός, Αριθμός, Ταχυδρομικός Κωδικός, Δήμος/Κοινότητα, Περιφέρεια, Περιφερειακή Ενότητα και Χώρα), αν αυτή διαφέρει από την Ταχυδρομική Διεύθυνση Διαμονής
iii) Αριθμός/οί κινητού τηλεφώνου
iv) Ηλεκτρονική ταχυδρομική διεύθυνση (e-mail).
9. Αν υπάρχουν λάθη στα στοιχεία που με αφορούν ανά κατηγορία πώς μπορώ να τα διορθώσω;
Επιλέξτε τον σχετικό σύνδεσμο «Επικοινωνία» που διατίθεται στην «Ηλεκτρονική «Υπηρεσία διάθεσης στοιχείων σε παρόχους σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, πρόσβασης στο διαδίκτυο και συνδρομητικής τηλεόρασης» και διατυπώστε το αίτημα διόρθωσης.
10. Ποιοι είναι οι πάροχοι υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, πρόσβασης στο διαδίκτυο και συνδρομητικής τηλεόρασης που αξιοποιούν την ηλεκτρονική υπηρεσία διάθεσης στοιχείων; (link);