Συχνές Ερωτήσεις e-ΔΑΥΚ

1.    Ερωτήσεις εγκατάστασης

 

 1.1    Πραγματοποίησα ενημέρωση (update) της Java στον υπολογιστή μου με αποτέλεσμα να πάψει να λειτουργεί η εφαρμογή.

 

Οι ενημερώσεις (updates) του περιβάλλοντος εκτέλεσης της Java (JRE) είναι συχνές. Ωστόσο, αυτό το φαινόμενο των τακτικών updates συχνά οδηγεί σε αδυναμία λειτουργίας – εκτέλεσης εφαρμογών που πριν λειτουργούσαν κανονικά.
Αν συμβεί αυτό με την εφαρμογή e-ΔΑΥΚ, θα πρέπει ο διαχειριστής να απεγκαταστήσει τη νεότερη έκδοση και να επανεγκαταστήσει το 32-bit περιβάλλον εκτέλεσης Java (Java Runtime Environment, JRE) έκδοσης 8u121 (version 8 update 121)-8u341 (version 8 update 341).
Για να αποφευχθεί μελλοντικό πρόβλημα με τις ενημερώσεις, συνιστάται η διακοπή της λειτουργίας των αυτόματων ενημερώσεων από τον πίνακα Ελέγχου/Java (32 bit). 

 

 1.2   Κατά την εκτέλεση της εφαρμογής, εμφανίζεται μια λευκή οθόνη.

 

Η λευκή οθόνη εμφανίζεται επειδή δεν είναι εγκατεστημένη η ορθή έκδοση Java (Java Runtime Environment 32-bit έκδοσης 8u121 - 8u341). Αν συμβεί αυτό με την εφαρμογή e-ΔΑΥΚ, θα πρέπει ο διαχειριστής να απεγκαταστήσει τη νεότερη έκδοση και να επανεγκαταστήσει το 32-bit περιβάλλον εκτέλεσης Java (Java Runtime Environment, JRE) έκδοσης 8u121 (version 8 update 121)-8u341 (version 8 update 341).

2.    Ερωτήσεις χρήσης

 

 2.1    Συμπληρώνω τα Προσωπικά Στοιχεία και προσπαθώ να αποθηκεύσω το δελτίο για πρώτη φορά αλλά λαμβάνω μηνύματα λάθους. Πώς μπορώ να προχωρήσω ώστε να μη χάσω τα δεδομένα που έχω ήδη καταχωρίσει;

 

 

Για να αποθηκεύσετε τα δεδομένα για πρώτη φορά, θα πρέπει πρώτα να έχουν συμπληρωθεί όλα τα πεδία στο Κεφάλαιο 1 – Προσωπικά Στοιχεία. Στη συνέχεια, θα απενεργοποιήσετε τους ελέγχους δελτίου από την ενότητα «Διαχείριση Δελτίου», µε την αποεπιλογή του πεδίου «Έλεγχοι Δελτίου» και του πεδίου «Ενεργοποίηση όλων των ελέγχων διαδοχικά: πεδίου, εγγραφής και Δελτίου» στο πλαίσιο «Διαδικασίες ελέγχων και οριστικοποίησης Δελτίου». Το τελευταίο βήμα είναι η Αποθήκευση από τη γραμμή εργαλείων (ή με τον συνδυασμό πλήκτρων Ctrl + S). Η Αποθήκευση έχει επιτευχθεί μόνο όταν εμφανιστεί το παρακάτω μήνυμα:

dayk 33

Αν δεν εμφανιστεί το μήνυμα Επιτυχούς Αποθήκευσης τότε είτε θα εμφανιστεί μήνυμα λάθους είτε θα πρέπει να συμπληρωθεί κάποιο απαραίτητο πεδίο στο Κεφάλαιο που επεξεργάζεστε. Συνιστάται Αποθήκευση ανά κεφάλαιο καθώς η διαδικασία αποθήκευσης είναι όμοια σε όλα τα κεφάλαια.
 

 

 2.2   Μετά την αναζήτηση ΑΦΜ και Επωνύμου, πατάω το πλήκτρο Δημιουργία Υπόθεσης στο ΔΑΥΚ και λαμβάνω μήνυμα με κωδικό APP-1311 και την ακόλουθη περιγραφή: «Κατόπιν ελέγχων που διενήργησε το Σύστημα, διαπιστώθηκε ότι δεν έχει διενεργηθεί κράτηση υπέρ κύριας Σύνταξης (Δημοσίου) από τον αρμόδιο εκκαθαριστή 6 μήνες πριν τον μήνα ΜΜ/ΥΥΥΥ». Θα πρέπει να προχωρήσω στη Δημιουργία Δελτίου;

 

Το μήνυμα είναι προειδοποιητικό και δεν αποτρέπει τη Δημιουργία Δελτίου. Θα πρέπει ωστόσο να βεβαιωθείτε ότι έχουν γίνει κρατήσεις υπέρ κύριας σύνταξης δημοσίου για τον/την αιτούντα/ούσα.  

 

 2.3   Προσπαθώ να αποθηκεύσω το δελτίο ή να μεταβώ σε άλλο κεφάλαιο και λαμβάνω μήνυμα λάθους «FRM-40202: Πρέπει να καταχωρίσετε τιμή στο πεδίο».

 

Το μήνυμα εμφανίζεται στη Γραμμή Μηνυμάτων όταν κάποιο πεδίο στο κεφάλαιο που βρίσκεστε είναι υποχρεωτικό (έχει ετικέτα ιώδους χρώματος). Θα πρέπει να συμπληρώσετε μια έγκυρη τιμή στο πεδίο προκειμένου να μετακινηθείτε στην εφαρμογή ή να αποθηκεύσετε τις αλλαγές σας.   

 

 2.4   Πώς εισάγω/διαγράφω εγγραφές (γραμμές) σε πίνακες;

 

Με το πλήκτρο [Down] ή τον συνδυασμό πλήκτρων [Ctrl] + [Down] γίνεται η εισαγωγή εγγραφής (γραμμής) σε πίνακα.    
Με τον συνδυασμό πλήκτρων [Ctrl] + [Up] γίνεται η διαγραφή εγγραφής σε πίνακα. Απαιτείται αποθήκευση της διαγραφής από τη γραμμή Εργαλείων (ή με τον συνδυασμό πλήκτρων [Ctrl] + [S]).  
Προσοχή: Η διόρθωση/διαγραφή τιμής ενός πεδίου γίνεται με το πλήκτρο [Delete] ή [Backspace] και όχι με τον συνδυασμό πλήκτρων [Ctrl] + [Up].   

 

 2.5   Προσπαθώ να καταχωρίσω μια τιμή σε πεδίο πίνακα αλλά λαμβάνω μήνυμα λάθους «FRM-40200: Το πεδίο προστατεύεται από ενημέρωση».

 

Το μήνυμα αυτό παρουσιάζεται όταν η κατάσταση του δελτίου δεν επιτρέπει την επεξεργασία δεδομένων (βλέπετε σχετική ένδειξη στο κάτω αριστερό μέρος της οθόνης) ή όταν προσπαθείτε να ενημερώσετε πίνακα που είναι κλειδωμένος. 
Ειδικά, όσον αφορά στους πίνακες του Κεφαλαίου 3 – Προηγούμενη Ασφάλιση, του Υποκεφαλαίου 4.2.12 – Αναγνωρίσεις Προϋπηρεσιών και του Κεφαλαίου 6 – Στοιχεία Υπεύθυνης Δήλωσης, θα πρέπει πρώτα να επιλέξετε ΝΑΙ στη λίστα που βρίσκεται πάνω από τον εκάστοτε πίνακα και στη συνέχεια να τον ενημερώσετε.   

 

 2.6   Κατά τη μεταφόρτωση οικονομικών στοιχείων μέσω αρχείου Excel λαμβάνω μήνυμα λάθους: «Στον πίνακα Αποδοχές επί των οποίων διενεργήθηκαν κρατήσεις υπέρ κύριας σύνταξης, επικουρικών ταμείων, πρόνοιας και ΜΤΠΥ (φύλλο εργασίας [n4387]) πρέπει όλα τα πεδία, πλην του "Χρόνου Ασφάλισης" για τις μισθολογικές περιόδους των Δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα και του Επιδόματος Αδείας, να είναι συμπληρωμένα».

 

Το μήνυμα παρουσιάζεται όταν κάποιο στοιχείο του πίνακα δεν είναι αριθμητικό. Βεβαιωθείτε ότι ισχύουν τα ακόλουθα:

  • Όλες οι στήλες από A έως M πρέπει να έχουν αριθμητικές τιμές και όχι κενά. Συμπληρώστε 0 σε όποιο πεδίο δεν υπάρχει ποσό.

  • Σε περίπτωση αντιγραφής των ποσών από άλλο αρχείο, θα πρέπει να εξασφαλίσετε ότι και στο αρχείο προέλευσης τα πεδία είναι αριθμητικά και δεν έχουν μορφοποίηση κειμένου.

  • Τα πεδία της στήλης N – Χρόνος Ασφάλισης πρέπει να έχουν τιμές από 0 έως 30 για τις περιπτώσεις που η Μισθολογική Περίοδος (στήλη B) είναι 1 έως 12 ενώ πρέπει να είναι κενά για τις περιπτώσεις που η Μισθολογική Περίοδος (στήλη B) είναι 13 έως 15.   

 

 2.7   Πώς εμφανίζω τη λίστα τιμών ενός πεδίου;

 

Πατήστε τον συνδυασμό πλήκτρων [Ctrl]+[L] για να δείτε τη διαθέσιμη λίστα τιμών και να επιλέξετε κάποια από αυτές. Αν το σύστημα παρουσιάζει την ένδειξη «Λίστα τιµ...» στο κάτω μέρος της φόρμας και στο κέντρο της γραμμής κατάστασης (status bar) τότε το πεδίο είναι κωδικοποιημένο και δέχεται τιμές από συγκεκριμένη λίστα. 

Ένα παράδειγμα κωδικοποιημένου πεδίου είναι η «Υπηρεσιακή Ιδιότητα» στο Κεφάλαιο 2 – Υπηρεσιακά Στοιχεία.
 

  

3.    Ερωτήσεις συμπλήρωσης πεδίων

 

3.0   Γενικές Ερωτήσεις
 

 3.0.1    Ο/Η αιτών/αιτούσα δε διαθέτει γνωμάτευση ΑΣΥΕ για τον ίδιο/α ή λοιπά μέλη (σύζυγο ή τέκνα) αλλά επιθυμεί την παραπομπή στην ΑΣΥΕ σύμφωνα με την αίτηση συνταξιοδότησης που έχει συμπληρώσει. Πώς θα το δηλώσω στην εφαρμογή; 

 

Εφόσον ο/η αιτών/ούσα δεν έχει ακόμη γνωμάτευση ΑΣΥΕ για τον ίδιο/α ή λοιπά μέλη (σύζυγο ή τέκνα), θα  πρέπει να επιλέξετε το ΟΧΙ στο πεδίο «Γνωμάτευση ΑΣΥΕ» στο Κεφάλαιο 1 – Προσωπικά Στοιχεία (είτε για τον ίδιο είτε για τα λοιπά μέλη). 
.

 

 3.0.2   Ποια είναι η διαδικασία άρσης οριστικοποίησης ΔΑΥΚ;

 

Κατεβάστε, συμπληρώστε και αποστείλετε το έντυπο Αίτηση Άρσης Ηλεκτρονικής Οριστικοποίησης ΔΑΥΚ από την ιστοσελίδα https://www.gsis.gr/e-DAYK, προς την Διεύθυνση Συντάξεων. 

3.1.    Κεφάλαιο 1 – Προσωπικά Στοιχεία
 

 3.1.1    Τι πρέπει να προσέξω στην καταχώριση των παιδιών; 

 

Συμπληρώνονται ΠΑΝΤΑ και ΟΛΑ τα τέκνα ανεξαρτήτως ηλικίας και οικογενειακής κατάστασης είτε πρόκειται για γυναίκα είτε για άντρα αιτούντα. Θα πρέπει να δοθεί προσοχή ώστε να μη καταχωρισθούν παιδιά του/της συζύγου που μπορεί να προέρχονται από άλλο γάμο.  
.

 

 3.1.2   Πότε πρέπει να συμπληρώσω τα πεδία ΑΦΜ, ΑΜΚΑ και Τραπεζικός Λογαριασμός IBAN στα παιδιά;

 

Τα πεδία «ΑΦΜ» και «ΑΜΚΑ» παιδιών είναι υποχρεωτικά όταν η τιμή του πεδίου «Γνωμάτευση ΑΣΥΕ» είναι ΝΑΙ ή όταν η Αιτία Εξόδου από την Υπηρεσία είναι «Θάνατος στην Υπηρεσία». Το πεδίο «Τραπεζικός Λογαριασμός IBAN» είναι υποχρεωτικό όταν η Αιτία Εξόδου από την Υπηρεσία είναι «Θάνατος στην Υπηρεσία».  

 

3.2.    Κεφάλαιο 2 – Υπηρεσιακά Στοιχεία
 

 3.2.1    Υπάρχει περιορισμός στις ημερομηνίες υποβολής της 1ης και 2ης αίτησης παραίτησης; 

 

Η υποβολή της 2ης αίτησης γίνεται την 16η μέρα έως και τη 30η από την 1η αίτηση και κατατίθεται στην υπηρεσία εργάσιμη ημέρα ώστε να γίνει αποδεκτή. Η 2η αίτηση είναι αμετάκλητη και λύει την υπαλληλική σχέση.  
.

 

 3.2.2    Ποιες είναι οι προτεινόμενες ημερομηνίες υποβολής της 1ης και 2ης αίτησης παραίτησης; 

 

Με δεδομένο ότι η πληρωμή της πλήρους σύνταξης ξεκινά από την πρώτη του επομένου μήνα της παραίτησης, προτείνεται η 1η παραίτηση να γίνεται εντός του πρώτου δεκαπενθημέρου του μήνα και η 2η παραίτηση να γίνεται την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μήνα.  
.

 

 3.2.3    Ο/Η αιτών/ούσα είχε τεθεί σε αναστολή άσκησης καθηκόντων λόγω μη εμβολιασμού. Πώς το δηλώνω στην εφαρμογή; 

 

Στην καρτέλα 2.2 - Συνέχεια Υπηρεσίας του Κεφαλαίου 2 – Υπηρεσιακά Στοιχεία, υπάρχει η ένδειξη 8 «Υπήρξε χρόνος διαθεσιμότητας λόγω μη εμβολιασμού» όπου επιλέγεται και συμπληρώνεται το αντίστοιχο διάστημα διαθεσιμότητας.  
.

 

3.3.    Κεφάλαιο 3 – Προηγούμενη Ασφάλιση
 

 3.3.1    Από ποιο δικαιολογητικό αντλούνται οι Ημερομηνίες Έναρξης και Λήξης Ασφάλισης και τα Ημερομίσθια της Διαδοχικής Ασφάλισης; 

 

Οι τιμές των πεδίων της Διαδοχικής Ασφάλισης αντλούνται από τα έγγραφα «Απόφαση Ανακεφαλαίωσης» ή «Βεβαίωση/Πιστοποιητικό» του Ασφαλιστικού Φορέα. Αν ο/η αιτών/ούσα δεν έχει προσκομίσει το ζητούμενο δικαιολογητικό, τότε επιλέγεται «Άλλο/Κανένα Έγγραφο» και η συμπλήρωση των πεδίων «Ημερομηνία Έναρξης» και «Λήξη Ασφάλισης» είναι προαιρετική.

Στην περίπτωση που επιλεγεί το «Άλλο/Κανένα Έγγραφο», τα ημερομίσθια δε συμπληρώνονται.

 

3.4.    Κεφάλαιο 4 – Υπηρεσίες
 

 3.4.1    Σε ποιες περιπτώσεις επιτρέπονται αλληλοεπικαλυπτόμενα διαστήματα στις Υπηρεσίες; 

 

Αλληλοεπικαλυπτόμενα διαστήματα υπηρεσίας επιτρέπονται ΜΟΝΟ στις υπηρεσίες εκτάκτου με ωρομίσθιο στο Δημόσιο ή ΝΠΔΔ, σε περίπτωση ύπαρξης πάνω της μίας απόφασης.  
.

 

 3.4.2   Σε ποιες περιπτώσεις συμπληρώνεται ΝΑΙ στις Εκκρεμείς Αιτήσεις στο Υποκεφάλαιο 4.2.12;

 

Το πεδίο «Εκκρεμείς Αιτήσεις» συμπληρώνεται με ΝΑΙ μόνο στις περιπτώσεις που έχει προηγηθεί της αίτησης συνταξιοδότησης η αίτηση αναγνώρισης πλασματικού χρόνου. Σε περίπτωση που η αίτηση αναγνώρισης πλασματικού χρόνου γίνεται ταυτόχρονα με την αίτηση συνταξιοδότησης τότε στις «Εκκρεμείς Αιτήσεις» συμπληρώνεται ΟΧΙ.  

 

3.5.    Κεφάλαιο 5 – Οικονομικά Στοιχεία
 

 3.5.1    Σε ποιες περιπτώσεις συμπληρώνονται οι Αποδοχές και Κρατήσεις Μηνός Οκτωβρίου 2011 στο Κεφάλαιο 5.1; 

 

Συμπληρώνονται υποχρεωτικά στις περιπτώσεις που ο/η αιτών-ούσα ανήκει στο Γενικό Μισθολόγιο. Δε συμπληρώνεται για τα ειδικά μισθολόγια (π.χ. Μέλη ΔΕΠ, δικαστικοί, διπλωμάτες κλπ) και, γι΄ αυτόν τον λόγο, στα ειδικά μισθολόγια ο πίνακας είναι κλειδωμένος.

Στον πίνακα πρέπει να αποτυπώνεται με ακρίβεια η πλήρης μισθολογική κατάσταση του εργαζομένου, υπό τη μορφή ακαθάριστων αποδοχών και κρατήσεων 30 ημερών της μισθολογικής περιόδου Οκτωβρίου 2011 (δε συμπεριλαμβάνονται περικοπές π.χ. λόγω απεργίας ούτε οι εργοδοτικές εισφορές). Στις κρατήσεις, αναγράφονται και δάνεια που ενδεχομένως κρατήθηκαν από τον μισθό του εργαζομένου.

Δεν είναι απαραίτητο να δηλωθούν ποσά από αναδρομικές διαφορές που ενδεχομένως συμμετείχαν στη μισθοδοσία του μηνός αυτού και διαμόρφωσαν το πληρωτέο ποσό. Ωστόσο, αν κριθούν απαραίτητα για τη συμφωνία του πληρωτέου ποσού, θα πρέπει να δηλωθούν ξεχωριστά συμπληρώνοντας τη σχετική ένδειξη (όχι συμψηφιζόμενα με τον οικείο τύπο αποδοχής ή κράτησης).

Οι Κωδικοί Αποδοχών και Κρατήσεων είναι εκείνοι που χρησιμοποιούνται στις Αναλυτικές Καταστάσεις Μισθοδοσίας (αρχεία XML) και αποστέλλονται στην Ενιαία Αρχή Πληρωμής (ΕΑΠ). Σε κάθε περίπτωση, ο Εκκαθαριστής της Μισθοδοσίας γνωρίζει επακριβώς τους κωδικούς αυτούς, αφού αποστέλλει («ανεβάζει») κάθε μήνα τις σχετικές ηλεκτρονικές αναλυτικές καταστάσεις μισθοδοσίας.

 

 

 3.5.2    Μπορεί η ημερομηνία μέχρι την οποία παρασχέθηκε υπηρεσία (Κεφάλαιο 2 – Υπηρεσιακά Στοιχεία) να διαφέρει από την ημερομηνία διακοπής μισθοδοσίας (Κεφάλαιο 5 – Οικονομικά Στοιχεία); 

 

Οι δύο ημερομηνίες συνήθως ταυτίζονται. Παρόλα αυτά μπορεί να υπάρξουν περιπτώσεις να διαφέρουν μεταξύ τους όπως στην περίπτωση λήψης άδειας άνευ αποδοχών πριν την παραίτηση. Το σύστημα εμφανίζει καθαρά προειδοποιητικό μήνυμα σε περίπτωση που οι δύο ημερομηνίες διαφέρουν για την αποφυγή λαθών κατά τη καταχώριση των στοιχείων.
 

3.6.    Κεφάλαιο 6 - Στοιχεία Υπεύθυνης Δήλωσης
 

 3.6.1    Στην Αίτηση Συνταξιοδότησης, ο τελευταίος φορέας ασφάλισης δεν είναι το Δημόσιο. Που συμπληρώνω αυτήν την πληροφορία; 

 

Ο «Τελευταίος Φορέας Ασφάλισης» δηλώνεται στο Κεφάλαιο 6 – Στοιχεία Υπεύθυνης Δήλωσης. Επιλέγετε από την αντίστοιχη λίστα τον φορέα ασφάλισης που έχει δηλώσει ο/η αιτών/ούσα στην Αίτηση Συνταξιοδότησης και που έχει προηγούμενη ασφάλιση (Κεφάλαιο 3).  
.

 

 3.6.2   Στην Αίτηση Συνταξιοδότησης, ο/η αιτών/ούσα έχει δηλώσει ότι λαμβάνει άλλη σύνταξη έως και σήμερα. Πώς συμπληρώνω αυτήν την πληροφορία;

 

Στο Κεφάλαιο 6 – Στοιχεία Υπεύθυνης Δήλωσης επιλέγετε το ΝΑΙ στη λίστα «Άλλη Σύνταξη» και συμπληρώνετε τον πίνακα επιλέγοντας το είδος, το ταμείο της σύνταξης, την ημερομηνία έναρξης χορήγησης και επιλέγετε την τιμή «Έως Σήμερα» στη λίστα «Ένδειξη Ημερομηνία Έως».